my birtday...^_^

Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday 19 March 2011

BANTAL YANG BASAH

bantal yang basah
resah hatiku
hanya aku yang rasa
bantalku basah dimalam hari
melimpah air mata
mengadu pada_Nya

saat aku menempuh bada
mengeruh rasa
membawa diri
melalui duka

wajah tenang menahan malu
menahan pilu
"betapa hinanya aku dimatamu"
hidup diteruska
dan terpaksa aku teruskan tanpamu disisi

aku rebah diperjalanan
ada yang menahan jerat
ada yang menaruh hasad
ada yang datang menghulu simpati

aku keseorangan?TIDAK!
disekeliling ku ada teman-teman
dan ALLAH MAHA PENCIPTA
menongkat semangat
memapah bahi kiri dan kanan

hakikatnya aku insan biasa
akuingin sembunyi agar
tiada siapa yang tahu
bantalku basah lagi tiap  malam hari
mengadu padaNYA tiada jemu

aku menjeri sekuat hati
tapi tiada suara kedengaran lagi
aku dirasuk tidak menentu
aku kembali sedar dibantal basahku

aku sedang diduga
kenapa aku yang diplih?
aku dipih oleh NYA,wahai insan
itu tandanya sayngnya DIA pada diriku

pada aku insan yang hina
untuk meletak kembali martabat mulia
aku dekat padaNYA
bila bantalku basah menjadi saksi
itu bukti aku mengadu padaNYA lagi
bantal itu basah lagi
SEMOGA ADA SINAR YANG MENANTI............

No comments:

Post a Comment