my birtday...^_^

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, 23 September 2011

sharing is caring..:)

1 st skali nk share minat terrrrrrrrrrrrbaruuuuu..yg stipa kali kalo dgr lagu nie kat era msti nk terhangguk kepale..huhu*btol ke ejaan..abaikan..

jeng..jeng...jeng...FICTION BY BEAST
punyelaaa best...stiap kali dgr nk feeling jek...pdhal xtau mksd pon..dorng i smart giler ar...lps BI RAIN boleh minat BEAST ok!tgok video dye..walau xphm tp cm sdh jek...byk2 ayat yg phm sarang hye jek...enjoy!!!!!


2nd nk share..ade seorng yg berbaik hati mendodolkan pic sy..eh bkn mendoodle kn..ccantik woo..ade laa iras skit2...heheh...free lak 2..lg laa cek suke...hihi..but kali kedua kne $$$$ ok...

see ade rupe x?korang nk ke..kalo nk next entry sy bg link ke fb dye yg bermurah hati nie..:)

and last 1

9 Words Women Use (and Men Need to Know)


1) Fine
This is the word women use to end an argument when they are right and you need to shut up.
2) Five Minutes
If she is getting dressed, this means a half an hour. Five minutes is only five minutes if you have just been given five more minutes to watch the game before helping around the house.

3) Nothing
This is the calm before the storm. This means something, and you should be on your toes. Arguments that begin with nothing usually end in fine.
4) Go Ahead
This is a dare, not permission. Don’t Do It!
5) Loud Sigh
This is actually a word, but is a non-verbal statement often misunderstood by men. A loud sigh means she thinks you are an idiot
and wonders why she is wasting her time standing here and arguing with you about nothing. (Refer back to # 3 for the meaning of nothing.)
6) That’s Okay
This is one of the most dangerous statements a women can make to a man. That’s okay means she wants to think long and hard before
deciding how and when you will pay for your mistake.
7) Thanks
A woman is thanking you, do not question, or faint. Just say you’re welcome. (I want to add in a clause here – This is true, unless she says ‘Thanks a lot’ – that is PURE sarcasm and she is not thanking you at all. DO NOT say ‘you’re welcome’ . that will bring on a ‘whatever’).
8 ) Whatever
Is a woman’s way of saying F– YOU!
9) Don’t worry about it, I got it
Another dangerous statement, meaning this is something that a woman has told a man to do several times, but is now doing it herself. This
will later result in a man asking ‘What’s wrong?’ For the woman’s response refer to #3.



xtau pe motif ltk entry no 3 2..huhu..sesaje jer..


p/s u olss..nk dptkan kulit yg cantik..for beauty health n satisfaction..jom try produk catalyst,,murah n berbaloi2

Wednesday, 21 September 2011

Six Ways To Earn Even After Death.

Give a copy of quran to someone. Each time one reads from it, you gain.
Donate a wheelchair to a hospital. Each time sick person uses it, you gain.
Participate in building a masjid.
Place watercooler in a public place.
Plant a tree. You gain whenever a person or animal sits in its shade or eats from it.
And the easiest of all, share this message with people. Even 1 applies any of the above, you gain.


Sebenarnya ada banyak lagi cara lain. This is just some part of it =) Semoga kita sama-sama mendapat kebaikan daripada ilmu yang disampaikan ini.


JOM AMALKAN..INSYAALLH..:)

Tuesday, 9 August 2011

jangan kahwini wanita dari negeri sembilan???????????

meh bace link kat bwh nie!!1

kocik hati den baco>.<

Segment Nak Kumpul Link

salam...rajin bebenor cik sha nk wat entry..almaklumlaa gak bz huhu...blog pon da bersawang n berhabuk...haaaaaaaaacuuuuuuuummmmmmm...SEE MMG SAH BERHABUK..
huhu,,cik sha saje jer nk ikut segment ni...




nie header dye..cik sha join segment dside.zeeck....huhuhu..saje nk tmbh followers:)

Wednesday, 27 July 2011

wordless wednesday!:)




let,s da picture speaks...thanx to them:)

Tuesday, 26 July 2011

siapa kata jadi perempuan itu senang?

Siapa kata jadi perempuan tu senang?

nak kena tutup sana, tutup sini

tengok budak lelaki, pakai baju pagoda pon orang x bising

...

Perempuan, stoking pon kena pakai

cuba suruh budak lelaki jadi perempuan satu hari

komfem x tahan bertutup semua

tapi, perempuan cool jek

tengah panas pon boleh lagi pakai jubah, hebat kan perempuan?

Siapa kata jadi perempuan tu senang?

tiap2 bulan, mesti ada penyakit

nak pergi kelas pon susah

cuba tengok budak lelaki , selamber jek

kadang2 setahun sekali pon susah nak dapat sakit

tapi, perempuan hidup berpuluh2 tahun dgn penyakit tiap2 bulan, survive je

tengah2 sakit pon boleh senyum lagi sampai orang pon x perasan yg dia sakit

hebat kan perempuan?

Siapa kata jadi perempuan tu senang?

hati mereka Allah jadikan lembut betul

cepat je sensitif

cuba tengok orang putus cinta

selalu perempuan yg paling susah nak lupa

Lelaki lepas putus cinta cepat jek pasang baru

cuba pergi wayang tengok cerita hindustan

siapa yg paling teruk menangis?

perempuan kan?lelaki boleh gelak2 lagi

lembut tak lembut hati perempuan?

tapi dengan hati yg lembut tu perempuan dapat mengagumkan lelaki

hebat tak perempuan?

Disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni lah,

ramai perempuan yg merajuk dengan Allah

diorang cakap, Allah x adil

Kenapa Allah lebihkan lelaki?

kenapa perempuan kena dengar cakap suami?

kenapa syurga perempuan terletak di bawah kaki suami?

padahal jadi perempuan tu sangatlah susah

bak kata orang, nak jaga 10 anak lelaki, x susah macam nak jaga sorang anak perempuan.

Dan disebabkan perasaan negatif dekat Allah ni,

ramai perempuan2 kat luar sana yg rebel

diorang pakai pakaian yg tidak menutup aurat dengan alasan,

'lelaki x payah tutup pon'

diorang berani bertepuk tampar dengan lelaki

diorang sanggup gadaikan diri diorang sbb percaya dengan janji manis kekasih yg busuk hati

kesian kan kat diorang?

Disebabkan fikiran yg negatif terhadap Allah, diorang sanggup rosakkan diri diorang

diorang cakap diorang buat macam tu sbb Allah x adil

persoalannya sekarang

betul ke Allah x adil dengan perempuan?

Betul syurga perempuan terletak di bawah kaki suami

tapi, cuba ingat balik, syurga seorang anak lelaki terletak di bawah kaki siapa kalau bukan kaki ibunya?

Betul, isteri kena ikut cakap suami

tapi, seorang anak lelaki kena taat pada ibunya 3 kali lebih utama daripada ayahnya

x adil lagikah Allah pada perempuan?

Allah bukan setakat adil, tapi Allah tu sangat sayang kat perempuan

Untuk lelaki, syurga isterinya terletak di bawah kakinya

kalau paling banyak dia ada 4 orang isteri

cuma ada 4 orang yg syurganya bergantung pada seorang lelaki tu

Tapi perempuan, ditakdirkan ada 15 orang anak lelaki

bermakna ada 15 orang yg syurganya terletak pada seorang perempuan tu

mashaAllah, hebatnya perempuan kan?

Kenapa perempuan hebat? sebab kasih sayang Allah yg jadikan kita hebat

cuba dengar pula lagu2 yg berkumandang dekat radio

banyak lagu pasal perempuan kan?

jarang kita dengar lagu pasal lelaki

sayang x sayang Allah tu dekat perempuan,

sampai perempuan dikasihi macam tu sekali dekat dunia

masih x adil lagikah Allah dekat perempuan?

Allah sebenarnya terlampau adil dekat perempuan

sampaikan disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni

perempuan senang nak masuk syurga

tengok hadis ni :

"Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai."

(Hadis Riwayat Ahmad)

X adil lagikah Allah dekat perempuan? oh perempuan, sedarlah betapa sayangnya Allah padamu. betapa cintanya Allah padamu. tapi, kenapa kamu nak rosakkan diri kamu kerana fikiran2 negatif yg x berasas dekat Allah? Allah jadikan perempuan tu sebagai hiasan dunia. bayang, dunia yg besar ni, dunia yg cantik ni, kita jadi hiasan

dan seindah2 hiasan tu adalah wanita solehah

Thursday, 28 April 2011

jom sahut cabaran 30 hari bersama VCO

VCO?ape tu VCO xpernah dgr pun...ok sy akan jelaskan..semoga semua clear lepas nie..
ok sebelum tu sy akan bgtau knpe ape mslh sy sebelu menggunakan VCO.SY ade oily face yg sgt teruk..rasenye da boleh wat myk goreng ikan..tak pernah hilang walau gune byk produk lain...bile kulit da oily mula laa nk ade jrwt..asal bgun pg je mesti ade jerawat...tensi!n parut2 n kawah2 bulan yg dri dulu tak nak hilang...

mse sy wat entry ni sy nk mkn VCO untuk seminggu...mesti ramai xcaye...bru mkn seminggu da ade kesan..tp nk buat cmne..cyelaa:)..mungkin vco boleh selesaikan masalah anda selamenie..spt sy jgk..

mule2 sy pon xpercya dengan vco..tp bile tgok byk testimoni yg beri testi2 yg postive..sy pon ambil keputusan untuk beli n amalkan vco...

setelah seminggu sy amalkan perubahan2 ni yg sy dpt rase..
jrwt tak tumbuh lagi untuk mse seminggu nie..parut2 jerawat pon da mule pudar
kulit muke terase lembut n lebih moist...myk dkt muke da xde...horey!nie yg pling suke
white n black heads kat hidung semakin mengering n senang nk keluarkan...

n period pain n cramps makin kurang..tipu laa kalo kate trus hilang..tp die kurangkan coz sebelum nie time period je kene telan ubat..tp kali nie xpyh..

n yg lg best...xrase lparsgt pon..n selalu rase knyang n mkn sehari skali pon da ckop...n sy da trun 2kg dlm mase seminngu...vco mmg meningkatkan metabolisme bdn:(
ok meh bg gmbr sebelum n selepas skit2 je laa k...



ok gmbr before tu mcm sgt geli...tp after menunjukkan hasil lpas sy amalkan vco untuk seminggu..(no photo editting n makeup)

ok hbis cerita sy..jom cite skit..ape sbnrnyr vco


VCO - virgin coconut oil atau minyak kelapa dara dalam bentuk soft gel .Kelebihan VCO keluaran Catalyst ialah menggunakan 100% bahan semulajadi yang sangat bagus diambil sbg supplement tambahan terutamanya untuk kulit.Ia dpt mengurangkan masalah jerawat, kulit kering, tona kulit tak sekata,strechmark bagi wanita hamil.





minyak kelapa dara/virgin coconut oil(VCO) dapat :
• Menyegarkan & merawat sel kulit menjadi lebih tegang & elastik
• Memperbaiki kandungan asid dalam rahim
• Bertindak sebagai agen pelincir alami(natural) membunuh kulat,bakteria dan virus
• Mengatasi masalah sakit kulit pada kemaluan(masalah keputihan)
• Amat baik bagi mengatasi masalah MONOPOS bagi kaum wanita(memperlambatkan proses)
Selain itu, produk ini sangat-sangat berkesan untuk masalah-masalah dibawah dan banyak lagi.ramai pelanggan kami yang berpuas hati dengan kesan yang ditunjukkan dalam jangka masa yang cepat(paling awal 2-3 hari).cuba lah hari ini!anda pasti akan rasa perubahannya :)
• jerawat dan kulit muka berminyak
• kitaran haid yang tak teratur
• selera makan yg terlalu tinggi
• letih dan kurang energy
• masalah kencing manis
• stretchmarks & tona kulit yg kusam ---

Kebaikan & Khasiat Minyak Kelapa Dara / VCO

Kecantikan Luaran
• Membantu mengurangkan berat badan dengan meningkatkan kadar metabolisme badan
• Menghasilkan tenaga segera
• Jika disapu, ia membantu membentuk hambatan kimia pada kulit untuk mengurangkan infeksi, mencegah garis-garis halus
• melembut dan mengurangkan kekeringan dan kekenduran kulit serta memberi perlindungan dari sinaran UV
Kecantikan Dalaman
• Meningkatkan tenaga dan daya tahan fizikal dan mental
• Memperbaiki pencernaan dan penyerapan vitamin-vitamin dan asid amino
• Melancarkan sekresi insulin dan pengaliran glukosa darah serta mengurangkan risiko diabetis
• Mengurangkan stress pada prankreas dan sistem-sistem enzim dalam tubuh
• Meningkatkan penyerapan kalsium dan magnesium untuk tulang dan gigi yang kuat. Ia juga melindungi diri dari serangan osteoporisis
• Mencegah risiko sakit jantung
• Mencegah strok serta membantu menurunkan tekanan darah tinggi
Meningkatkan Daya Tahan Tubuh
• Membantu fungsi sistem daya tahan pada tubuh
• Melindungi tubuh dari kanser payudara, kanser colon dan kanser rahim
• Berfungsi sebagai antioksidan, mengurangkan radang kronis
• Melindungi tubuh dari radikal bebas yang meningkatkan tahap penuaan dan penyakit degeneratif
• Meredakan gejala-gejala yang dihubungkan dengan pembesaran prostate
• Mengurangkan tekanan epileptis dan membantu melindungi tubuh dari penyakit ginjal dan infeksi pundi kencing
• Membantu mencegah penyakit hati dan memiliki kandungan kalori yang lebih rendah berbanding lemak-lemak yang lain
Membunuh Virus, Bakteria & Kulat
• Membunuh Virus (yang menyebabkan mononucleosis, influenza, hepatitis C, cacar air dan herpes) bakteria (yang menyebabkan pneumonia, sakit telinga, infeksi kerongkong, gigi berlubang, keracunan makanan, infeksi saluran kencing, meningitis dan gonorrhea) kulat (yang menyebabkan candida, jock itch, kadas, dan infeksi yang lain) serta membunih cacing pita, lice, giardia dan parasit
Hubungan Suami Isteri
• Menyegarkan dan merawat sel kulit menjadi lebih tegang
• Memperbaiki kandungan asid dalam rahim dan bertindak sebagai agen pelincir alami (natural)
• Membunuh kulat, bakteria dan virus atau sakit ulit pada kemaluan
• Merawat Keputihan
Kesan Segera Pengambilan Minyak Kelapa Dara Pada Tubuh
• Melegakan Pernafasan
• Melawaskan Pembuangan Air Besar dan Kecil -
• Meningkatkan Kadar Metabolisma Pada Seluruh Tubuh
• Memusnahkan Organisma perosak seperti virus, bakteria, kulat dan protozoa(cacing) Di dalam Usus Besar dan Kecil
• Mengurangkan Keadaan Mudah Lapa
• Mengurangkan Kandungan Lemak
• Mengurangkan risiko serangan sakit jantung dan darah tinggi
• Mempercepatkan Penggantian Sel-Sel Mati

haaaa korang rase berminat x?
so disebabkan terlalu berpuas hati dgn VCO sy pon...telah menjadi agent vco yg
sah..:)jomlaa same2 sambut cabaran 30 hari bersama vco...


harga dia sangat berbaloi..rm 39.30 n s/s rm 43.90

Maklumat lanjut di laman web Syarikat : http://catalyst2u.net/
Produk Malaysia, Halal


cara pengambilan..2 capsule sehari 1 pagi n 1 malam
kalau untuk hasil yang maximum boleh cucuk skit kat capsule2 n sapu dkt parut2 n stretchmark or mane2 tmpt yg nak:)


sape2 yang berminat boleh laa order dan emailkan ke

hantarkan details ke sy
nama
alamat
no hp
jum item

pembayaran boleh dibuat melalui cimb dan maybank..bile sy da reply email sy akan bg no acc sy..n jgn lupe emailkan jgk bukti pembyaran..


n jgn lupe like page nie dekat fb..SHA CATALYST.ade like page kat side bar blog..:)kat situ ade details tentang produk n testimoni2 pengguna:


JOM SAHUT CABARAN BERSAMA VCO DAN JADI CANTIK DAN SIHAT:)

Thursday, 21 April 2011

fenomena zaman sekarang............

COUPLE : SMS SERAM INI DARIPADA 'AGEN SYAITAN'...

Editor : MUSLIM 24 JAM™

Satu lagi pembacaan saya yang membuatkan saya tersentak. SMS ini memang sengaja ditulis dengan penulisan seorang lelaki. Ceritanya memperlihatkan bagaimana seorang muslimat di'rosak' dengan mudah hanya dengan kata-kata manis! Wahai sahabat-sahabatku... Moga Allah peliharamu daripada semua ini...



**********************************************************************



1. salam. Blh sy kenal awk? Sy tertarik dgn prwatakan sopan awk. Dah lama sy prhatikn awk. Awk dak baik n sy trtarik la dgn tudung labuh awk. Sy harap kite bleh brkenalan.. ukhuwah fillah org kate..sy x terer sgt arab ni…



2. Trima kasih krn mnerima sy. Sy akan try sedaya upaya sy mnjaga awk dan mgikut syariat. Sy tau sy bukan baik sgt, tp demi Allah, sy cuba buat yg trbaik utk awk…



3. Ingat tau, jaga aurat leklok..jgn bagi org lain nmpk..kuar ngan kwn2 tau.. jgn sorg2..blk contact sy ek..sy doakan awk selalu..



4. awak,nape x contact sy. Sy risau awk kuar lama2..ye..mmg sy xde hak pun..sy tau sy percaye awk, tp sy x tau la nk kate cmne. Kite slalu nmpk dari jauh je ek.Tp sy rasa awk mcm dkt je ngan sy. Mgkn ni org kate cinta kot, wak..awk cinta sy x? xnk bgtau.. tp sy tau awk cinta sy..awk da malu nk jln tmpt sy lepak sbb malukan?..kih3. .tq.. i love u too..



5. Wak,selain family, Allah dan rasulnyer.. awk sayang sape ek? Sape saya dlm hati awk?



6. Wak wak..dr kawan kite just pggl sy awk je..mcm x special plk diri sy utk awk. sy tringin gak nk jd cm room8 sy ni. Pggl syg.. bole ke? Awk pggl sy bi ek? Rasa mcm baby sket. X salah kan.. just panggilan je..thanks syg.. love u... ..



7. Yang. kekdang bi tgk syg ni mcm x prcaya bi je. Yela, bi just tanya syg pkai apa je kan .. tq ek gtau, mkin dalam pulak rindu kat syg ni... .hihihi..



8. Yang bi nak syg tau, sayanglah segalanya utk bi, syg la pmberi semangat utk bi... yang... ..bi harap bi ngan syg xde rahsia lagi ek.. jgn risau..inikan membuktikan bi caring.. so jgn risau..k..yeye. . bi janji kan jaga rahsia kite..just msg je kan..love u..papai.. mmuahh!



9. Syg..da lama kite msg, leh kite jumpe x? ye..ayang bwk la kawan2 k..tq yunk! i love u.... ..



10. Tq pggl bi ngan pgglan abg.. abg tggu lame da..abg tau..kite x leh pakse dlm hubungan..la iqra hafiddin..hehe. . sikit sikit je..kih3..



11. Hi syg, watpe 2? Nk ckp sket.. nape syg bwk satu battalion nak jumpa abg?... syg x caye kat abg eh.. huhu..



12. Syg..kite jumpe k?..abg suka syg pakai tudung yg abg beli tu..cam wardina lak..bkn syg x cntk.. just nmpk mkn cntk la..nipis sikit je.. nnt jumpa nnt syg bwk sorg dah la k..



13. Syg..abg sory ngan apa jd td.. abg trsentuh jari syg td.. Tol gak ckp syg eh, trsentuh xpe..TER.. hehe..makin tebal la pulak cinta abg kat syg..



14. Thanks jumpa td, syg cntk la.. Ololo..abg romantik sket pun salah ke? Ske abg romantik ek? Hehe.. Eh, td jumpa abg da berani tenung abg ek..hoho.. tgk td kwn syg cam ske kat kwn abg je.. senang la kita jumpa pasni.. tgk..Allah memberkati hubungan kite.. syg solat dah ke? Doakan abg skali ek..miss u..



15. syg..just nk tanya.. syg cinta bg berapa percent? Apa tandanya eh? 50% je... huhu..yang. . just nk tanya..rambut syg panjang x? just thinking of u at the moment…



16. Td terbeli tudung pendek.. yg abg bg kat syg tu.. syg..bg la gmbr syg special untuk abg yg pakai tudung td 2.. Cntk nye syg..gambar ni nak wat wallpaper hp ngan kompter abg la..



17. Yang.. syg cintakan abg berapa percent? Sepenuh hati Thanks syg..love u too.. abg janji, abg akan jaga syg baik2 dan xkan tinggalkan syg...



18. Syg..da lame kita couple kan.. xkan abg pegang tgn pun nak marah.. Syg kan milik abg.. Thank 4 being understanding. .



19. Syg kata Syg cintakan abg sepenuh hati.. kalu gitu..apa buktinya Syg cintakan abg..?



SELEPAS ITU BARU BERMULA ZINA YANG SEBENAR...



**************************************************

**************

20. huh!... syg mengndung? tahu kat ne... cube check balik dgn doktor... xkan sekali buat dah mengandung, check balik k..



21. huh! btol la syg mengndung ni?? syg, utk kebaikan kita berdua, lebih baik syg gugurkan kandungan tu.. gugurkan k..



22. Nape plak xnak? xberdosa la klu bunuh benda yang masing xbernyawa.....gugurkan jelah!!! jgn buat masalah bleh x!!



23. xsakitlah!!! nape manje sangat ni! xkan bnda mudah cam tu pun xbleh buat..



24. sori syg, abg xbleh temankan syg ke klinik tu, abg malu klu terserempak dgn family or member, malu la abg klu diorg nmpak abg bwk syg dgn perut syg yg besar tu..



25. Ape!! RM 5,000?? kau yg mengandung... kau cari sendiri la duit nak gugurkan anak tu.. bukan masalah aku.. lantak kau la... bukan masalah aku jgak keluarga kau pulau kau.. kau tu yg bodoh!! kau ingat kau tu cantik sgt?? aku dah xingin kat kau!! pergi mmpos!



26. jgn kol n msg lg bleh x?!.. aku sbuk.. xde masa nk layan kau!...



27.(terputus hubungan)

- wanita itu mati akibat kegagalan proses penguguran..

- si lelaki mencari mangsa baru..

- dan kejadian terus berulang..



ITULAH KEBANYAKAN YANG TERJADI DI DUNIA KITA INI...

Sesungguhnya wahai muslimat, ingatlah sabda Rasulullah: "Sesungguhnya wanita itu dunia, baik wanita baiklah isi dunia tetapi bila rosak wanita rosaklah dunia....

Pesanan Terakhir, "Dan Janganlah Kamu Mendekati Zina"

FIkirlah....

Wednesday, 20 April 2011

Apabila Aku Berbicara Tentang "CINTA"....




Apakah cinta?



Cinta yang saya tahu, adalah “Ingin bersamanya di syurga.”



Saya hanya tahu yang itu. Sebab di dalam Cinta ada kasih dan sayang. Bukankah amat menghairankan jika saya menyatakan: “Saya sangat sayangkan awak, kasihkan awak, sepenuh hati saya.” kemudian saya menyepaknya ke dalam api yang marak. Nyata itu bukan Cinta.



Maka, mahu tidak mahu, apabila disebut Cinta, kita inginkan dia bahagia. Kita inginkan orang yang kita cintai itu senang. Kita inginkan dia tidak sakit. Kita tidak mahu dia cedera. Maka kita patut persoalkan diri kita, apakah bahagia yang tertinggi? Apakah kesenangan yang hakiki?



Bukankah hanya syurga?



Maka adalah sangat pelik, apabila melafazkan cinta, tetapi kita melempar orang yang kita cinta ke dalam neraka. Apakah kesakitan yang lebih dasyat daripada neraka?



Maka Cinta yang saya tahu, hanya itu. “Ingin bersamanya di syurga.”



Sekiranya perasaan itu melempar ke neraka, maka itu bukan namanya cinta.



Itu cinta yang saya tahu.


Daripada cinta ini



Daripada kefahaman cinta yang tadi, maka saya belajar untuk mempertingkatkan diri.



Yalah. Bila faham bahawa kalau cinta itu hendak bersama di syurga, maka mempertingkatkan diri adalah perkara yang teramat penting. Bagaimana hendak ke syurga dalam keadaan diri masih lalai dan alpa? Bagaimana hendak ke syurga dalam keadaan diri masih ada rasa cinta kepada maksiat dan kemungkaran?



Maka mempertingkatkan diri menjadi perkara wajib, dan kerana cinta tadi, kita perlu sentiasa memerhatikan peningkatan diri dan merancangnya.



Kita perlu menjadi orang yang kuat untuk menarik orang yang kita cinta itu ke syurga. Kita perlu menjadi orang yang kuat, untuk tidak menyusahkan orang yang kita cinta itu dalam menarik kita ke syurga.



Kalau benar-benar cinta, maka kita tidak akan melepaskannya ke neraka. Kalau benar-benar cinta, maka kita tidak akan menyusahkannya dengan menceburkan diri kita ke dalam neraka.



Kedua-duanya memerlukan kita mempertingkatkan diri.



Dan inilah dia cinta yang hakiki.



Inilah dia sayang yang sebenarnya.



Saya, ingin bercinta begitu.



Saya ingin menyayangi orang-orang yang saya sayang begitu.



Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat, dan kemarahan menjadi rahmat. Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya. [Hamka]



Saya hanya faham cinta yang ini



Saya hanya memahami cinta yang ini.



Kalau saya menyebut cinta, saya hanya memaksudkan yang ini.



Maka dengan cinta ini saya tidak jemu. Saya akan terus mencintai orang yang saya cinta. Maka dengan cinta ini saya tidak penat. Saya akan terus mencintai orang yang saya cinta. Maka dengan cinta ini saya tidak letih. Saya akan terus mencintai orang yang saya cinta.



Walaupun cinta saya dipandang sebelah mata. Walaupun kadangkala dipandang merimaskan. Walaupun adakalanya dipandang jelek dan kelihatan hanya omongan.



Bila hendak memanifestasikan “Hendak bersama dengannya di syurga”, maka hendak tidak hendak, saya perlu membina cinta ini di atas “Tuan Punya Syurga”, yakni Allah SWT. Cinta saya mesti berpaksikan Dia, mengharapkan balasanNya, mengharapkan redhaNya.



Sebab itu cinta ini akan terus saya jalankan. Tanpa peduli apa penerimaan daripada orang yang saya cinta. Tanpa kisah apa jenis balasan yang diberikan oleh mereka.



Sebab bila saya kata bahawa definisi cinta adalah “Hendak bersama dengannya di syurga”, maka secara automatik saya sudah niatkan bahawa cinta saya adalah keranaNya.



Dialah yang membalas penat lelah saya. Dialah hakim kepada cinta saya. Dialah yang akan memberi ganjaran. Sebab itu di dalam cinta ini, walaupun wujud mehnah dan tribulasi, tetap kesenangan dan kebahagiaan juga yang menghampiri. Sebab semuanya bergantung kepada Allah SWT, dan berpaksikan perintahNya. Tiada kekecewaan kerana Allah itu tidak pernah mengecewakan.



Tugas saya adalah mencintai dengan kecintaan ini.



Cinta ini tidak pernah mengecewakan.



Dan saya tidak faham akan cinta melainkan cinta yang sebegini.



Tuhan ciptakan 100 bahagian kasih sayang. 99 disimpan disisinya dan hanya 1 bahagian diturunkan ke dunia. Dengan kasih sayang yang satu bahagian itulah, makhluk saling berkasih sayang sehingga kuda mengangkat kakinya kerana takut anaknya terpijak. Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehinggalah kamu kehilangannya. Pada saat itu, tiada guna sesalan kerana perginya tanpa berpatah lagi.



Sebab itu cinta ini menyenangkan



Sebab itu cinta ini menyenangkan.



Tiada kenegatifan. Yang ada hanya positif. Jika diganggu pancaroba, penawar sentiasa ada. Jika rasa kecewa, kejelasan niat sentiasa menyelamatkan jiwa.



Cinta ini melapangkan. Cinta ini memberikan kekuatan. Cinta ini memberikan kesedaran. Cinta ini melahirkan sayang, dan sayang di dalam cinta ini tak akan malap. Cinta ini menjamin diri ke syurga.



Sebab itu cinta ini menyenangkan.



Saya hanya faham cinta dengan kefahaman ini.



Selain yang boleh memberikan ini, itu bukan cinta pada tafsiran saya. Sebab itu, ‘cinta palsu-cinta palsu’ lain, tidak diiktiraf sebagai cinta oleh saya. Apa-apa yang melanggar syara’, menjemput murka Allah, dan melempar diri ke neraka, itu bukan cinta pada saya.



Melempar seseorang ke dalam api dan itu dinamakan sayang? Saya tidak pernah mendengarnya.





Cinta ini banyak mengubah saya



Belajar bercinta banyak mengubah saya.



Ketiadaan cinta membuatkan hati menjadi keras, dan diri sukar untuk tunduk. Ketiadaan cinta membuatkan jiwa sepi, dan diri sukar merasakan ketenangan.



Tetapi bila bercinta, hati jadi lembut, jiwa jadi lapang. Sentiasa rasa ingin tersenyum. Sentiasa rasa ingin mengasihini yang lain. Sentiasa rasa ingin menjadi yang lebih baik. Sentiasa cuba melakukan yang terbaik. Sentiasa berusaha memaafkan. Sentiasa berusaha untuk menebus kesalahan.



Semuanya untuk diredhai Allah, agar mendapat syurgaNya.



Semuanya untuk dikasihi Allah, agar mendapat kekuatan untuk menguatkan orang selain diri kita.

Semuanya untuk menyempurnakan misi “Ingin bersamanya di syurga.”



Ingin bersama Ibu Bapa di Syurga. Ingin bersama isteri dan anak-anak di Syurga. Ingin bersama sahabat-sahabat di syurga. Ingin bersama guru-guru di Syurga. Ingin dapat bertemu Rasulullah dan para sahabat radhiallahu’anhum ajma’in di Syurga. Ingin dapat bersama Allah di sana.



Bukankah menyedihkan, hidup selama-lamanya tanpa itu semua? Bahkan dalam derita?



Memahami cinta ini, membuatkan saya berusaha menggerakkan diri.





Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan; manakala kebencian membawa kepada kemusnahan.



Ketika kita bertemu orang yang tepat untuk dicintai,

Ketika kita berada di tempat pada saat yang tepat,

Itulah kesempatan



Ketika kita bertemu dengan seseorang yang membuatmu tertarik, Itu bukan pilihan ,

itu kesempatan.



Bertemu dalam suatu peristiwa bukanlah pilihan ,

Itupun adaah kesempatan .



Bila kita memutuskan untuk mencintai orang tersebut,

Bahkan dengan segala kekurangannya,

Itu bukan kesempatan, itu adalah pilihan.



Ketika kita memilih bersama dengan seseorang walaupun apapun yang terjadi,

Itu adalah pilihan .



Cinta memiliki kekuatan yang luar biasa. Benarlah kalau cinta memerlukan persiapan dan aturan. Tidak lain dan tidak bukan, agar cinta itu tidak berubah menjadi cinta yang membabi buta yang dapat menjerumuskan manusia pada kehidupan kebinatangan dan penuh kenistaan. Bila cinta dijaga kesuciannya, manusia akan selamat. Para pasangan yang saling mencintai tidak hanya akan dapat bertemu dengan kekasih yang dapat memupus kerinduan, tapi juga mendapatkan ketenangan, kasih sayang, cinta, dan keredhaan dari dzat yang menciptakan cinta yaitu Allah SWT. Di negeri yang fana ini atau di negeri yang abadi nanti.



Bahkan ketika kita menyedari bahwa masih ramai orang lain

Yang lebih menarik, lebih pandai, lebih kaya daripada pasanganmu Dan tetap memilih untuk mencintainya,

Itulah pilihan.



Perasaan cinta, simpatik, tertarik,

Datang bagai kesempatan pada kita.

Tetapi cinta sejati yang abadi adalah pilihan.

Pilihan yang kita lakukan.



Berbicara tentang pasangan jiwa,

Ada suatu kutipan dari film yang Mungkin sangat tepat :

"Nasib membawa kita bersama, tetapi tetap bergantung pada kita

bagaimana membuat semuanya berhasil"



Pasangan jiwa bisa benar-benar ada.

Dan bahkan sangat mungkin ada seseorang

Yang diciptakan hanya untukmu.

Tetapi tetap berpulang padamu



Untuk melakukan pilihan apakah engkau ingin

Melakukan sesuatu untuk mendapatkannya, atau tidak...

Kita mungkin kebetulan bertemu pasangan jiwa kita,

Tetapi mencintai dan tetap bersama pasangan jiwa kita,

Adalah pilihan yang harus kita lakukan.



Kita ada di dunia bukan untuk mencari

seseorang yang sempurna untuk dicintai

TETAPI untuk belajar mencintai orang yang tidak sempurna

dengan cara yang sempurna...



Semoga saya benar-benar dapat memanifestasikan cinta ini, di dalam kehidupan...InsyaAllah..



Tak usah sebut pasal cinta jika kamu tidak sebenar-benarnya mengambil kisah. Tak usah bercakap tentang perasaan, jika ia tidak berada di hatimu. Tak usahlah menunjuk ke dada, jika kamu berhasrat melukakan hati pasanganmu. Minat bukan bermaksud cinta, bangga bukan bererti cinta, kagum juga bukan bermaksud cinta, dan suka juga tidak serasi dengan cinta, malah sayang pun bukan cinta. Tetapi, cinta itu adalah cinta.



Indahnya cinta terjadi saat seorang kekasih secara samar menatap bayangan orang yang dikasihi. Bayangan indah itu laksana air yang menyirami, menyegarkan, menyuburkan pepohonan taman di jiwa..

Saturday, 16 April 2011

sumthing to share u boys n girls...bce taw..:)

ya ALLAH kubahagia d pagi ini.. pagi menghirup udara segar d tepi pantai smbil beriadah... selepas tu p potong sayur d cf.. lepas itu Allah hadiahkan pula dgn ilmu agama pagi tadi.. terima kasih... x sabar nak share ngn kawan2 ilmu agama yg pakcik tu tegur dan juga berkongsi.. nntikan, ini kata2 nya di akhir kerana ku bertanya..pakcik knp org kata kita x baik??..pakcik menjawab "manusia tiada yang baik,kita yang perlu cari kebaikan itu.. kita kena redha dgn apa yg berlaku kerana ada hikmah di sebaliknya"... dlm hatiku terdetik.. ya ALLAH jauhilah aku dr menjadi manusia yg tidak redha dgn ketentuannMU



ringkasan perbincgn:

di mulai dgn FIQH WANITA iaitu tntg HAID..(nk thux?? baca seterusnya)



soalan asas di ajukn oleh pakcik

1)" BERAPA JAM HAID WANITA PALING BANYAK DAN PALING SEDIKIT??

2)BERAPA WARNA HAID WANITA??

(jgn malu bila baca... ini ilmu perlu di ketahui oleh lelaki dan perempuan kerana si lelaki..kamu mgkin ada adik perempuan dan juga isteri... dan bg wanita wajib kamu thu untuk d pesan pada rakan2 wanita lain serta adik2 kamu dn diri kamu)

agak malu juga nak jawab masa pakcik ini bertanya.. ttp memandgkan beliau adalh seorg ustaz dan sy mmg ingn penjelasn jawb lah juga.. :)

jawapan

1)haid yang paling sedikit adalah dalam 24 jam(1 hari) dan yang paling bayk 360 jam(15 hari)

pakcik iu bertanya lagi" jika sesorg dtg haid pada 11 pagi dan habis haidnya pada jam 9 pagi.. adakah solat 5 waktunya yang di tingglkan dalam tempoh itu perlu qado???" aku jawab.. x pasti lah pakcik.. tgk ak ni insan yg lemah.. cetek lagi ilmu.. pakcik pun trgkan" actually dia kena qado waktu solat tersebut.. kan td pakcik kata masa paling singkat untuk sesorg haid adlh satu hari.. jadi 11 pg hingga 9 pg tu di panggil haid x?? " aku jawab "x lah pakcik, baru 22 jam.. berlagak lak tu menjawab..hihi"..then dia trskn penergn " kalao x cukup 24 jam kira nya itu x dikira haid.. itu darah sakit jadi kena qado' solat 5 waktu tersebut...FAHAM?? hihi x faham tnya



2)pastu d tnya pasl warna haid lak..alamk malu lah aku nk jawab.. :P tp jawb lah juga.. ada 4 kot...(x pasti) then pakcik trgkan " warna haid betullah ada 4.. warna merah hati >>merah terang >> warna tanah >> kuning.. itulh peringkat warna haid sehingga habis.. jadi ank kena thu.. warna kuning tu x semetinya habis tau.. kita sebnarnya jika dh peringkt kuning kita kena amik kapas dan jolokkn sedikit d bahagian keluar haid.. lepas itu bau.. untuk tahu masih ada bau hanyir haid atau tidak.. kalu masih ada.. bermkna kita blm lagi dlm keadaan bersih untuk mandi wajib... jadi jgn mandi.."



(itulah seikit perbincgn td pasal wanita.. pakcik tu kata dia bg thu mai supy mai leh share ngn kawan2.. semua kena thu agar solat dan amln kita sah... jgn sombong diri bertanya yg pakar jika kita x thu mengenai hukum sesuatu amln")



inti pati lain dr pakcik

"BUKAN SEMUA ILMU ITU PERLU DI AMAL"

anda setuju x dgn statement ni??

sy mula nya ragu2 tp di jelaskan leh pakcik.. "ia mmg bukan smeua ilmu itu perlu di amal, ilmu tauhid(keyakinan) shj kita perlu amalkan kerana ia berkaitan dgn keyakinan/penghambaan kita sebagai HAMBA ALLaH cth solat.. haji,.. cth ilmu lain, ilmu feqah(amalan)... yg ini kita perlu tau dan buat bukan dijadikan amalan cth.. ilmu musafir.. maksudnya masa kita musafir jak kita bt..bukan stp hari kita bt solat musafir jadi itu yg dimaksudkan dgn bukan semua ilmu perlu di amal.. ilmu tasawuf(berkaitan akhlak), ilmu ini kita perlu hayati.. dan fahami..



SOAL AURAT

pakcik itu sentuh sedikit... kenapa perempuan itu di kata jgn pakai pakaian yg telanjang... do know what he said.. pakai seluar pon telanjang.. (aku yg masa tu tgh paki tracksuit,, ialah baru lepas jogging.. dah malu alah).. aku pon tnya.."knp pakcik ckp mcm tu?" ialah kan seluar itu menmpk kan bentuk kaki kamu... "dlm hatiku aah jgk,ceteknya ilmu ku" then he said, "aurat wanita apa??.. seluruh tubuh kan.. kecuali menmpkn muka dan kedua telapak tgn.. jelas x??... jelas kan.. sesungguhnya ISLAM itu sgt menghargai wanita... kalu blh anak2 paki lah baju kurung.. jgn menampkkn bentuk tubuh... pakcik thu ..ini berat untuk di terima tp.. itu lah yg sbenarnya anak.." huhu aku malu dgn diri ku..

terima kasih pakcik...

dlm benak hati ku " yaALLAH engkau dgr rintihan ku.. ku dambakn ilmu agama KAU berikn pakcik ini untuk ku ingt kembali fitrah kejadianku di muka bumi ini"





Kita perlu mencari ilmu agama kerana ilmu agama ISLAM itu sememgnya moden kata pakcik itu...

kita d alam universiti ini adalah belajar dan itu adalh tuntutan fardhu kifayah... tp jgn ditinggl fardhu ain yg wajib kita tahu..

"BILA KITA IKUT AJARAN AGAMA ISLAM ITU.. PASTI SINAR BAHAGIA YG AKAN MENANTI INSYAALLAH"



penulisan ku ini bukan untuk menyinggung mana2 pihak sekadar perkongsian apa yg aku bincgkan... aku mmg tidak baik.. tp aku ingin mencari kebaikan itu...

sekian.. jika ada serg komen tntg penulisan ini..feel free to do it... i just grab what the pakcik says to me... n share with u all....

"TINGGALKAN 1 WAKTU SOLAT IBARAT 1000 thn di neraka... anda sanggup.. jika anda pernah tertinggl .. qado' lah,sama2 kita menuju redhoNYA"

Thursday, 14 April 2011

my new addiction...BOYS BEFORE FLOWER...


NI SINOPSIS SIKIT PSL CTER NIE(COPY PASTE JEW...HIHI)Jan Di is an average girl whose family owns a dry cleaning store located near the luxurious and well known Shin Hwa College. Jan Di meets the four richest and most spoiled boys known as the F4. After saving a boy from jumping off the roof of Shinhwa High School, she is admitted into the school on a swimming scholarship. Jan Di tries to avoid confrontation with the F4 at all cost because she knows what happens to those that stand against them. However, when Jan Di’s friend, Oh Min Ji, accidentally gets ice cream on the leader of the F4′s shoes, she’s forced to declare war on the leader of the F4, Goo Joon Pyo.


PELAKON DYE LAK...
Koo Hye Sun as Geum Jan Di aka Makino Tsukushi

F4

Lee Min Ho as Goo Joon Pyo aka Domyoji Tsukasa
Kim Hyun Joong as Yoon Ji Hoo aka Hanazawa Rui
Kim Bum as So Yi Jung aka Nishikado Sojiro
Kim Joon as Song Woo Bin aka Mimasaka Akira

HAA YG F4 nie F4 versi korea..kalo versi taiwan yg nie...alaaa yg blakon meteor garden 2...

muke si jerry nagn lee min ho(jun pyo)nk dkt sme...hiii
suke giler tgok cte...mereka sgt laa comel2...n scenery yg dorng amek pon cntik2 jer...kalo tgok msti nk senyum sorng2..hihi..yg pling sy suke ini

yg nie lee min ho(jun pyo)
haa ade g sorng yg agak2 kacak...hiii

yg nie jin hoo...dye senyum sgt laaa manis..stiap kali dye senyum msti cair....hihii..haaa yg menjadi rebutan ade sorng awek yg sgt cute...

yg ni jandi...dlm nie dye digelar wonder woman...huhu..dye gigih pertahankan..ape yg btul..n sgt laa cute...best sgt2 ar cite nie..da xtau nk ckp cmne g..korng tgok ar sndri n lyn k...boleh tgok kat sini.....ok happy watching...saje nk share n wat entry...SHARING IS CARING...

Sunday, 10 April 2011

ketika bunga disebelah lebih indah~~


Setiap orang pasti mendambakan pasangan yang idaman yang sempurna. Entah sempurna itu dilihat dari segi akhlak mahupun paras ataupun kriterianya yang lain.

Orang cantik takkan habis menghiasi dunia. Orang tampan pun akan sentiasa ada. Anak-anak yang comel akan membesar menjadi manusia dewasa yang menarik, cantik dan tampan. Walaupun tak menggoda, ada sahaja hati yang akan tergoda melirik, bahkan menginginkan. Walaupun telah ada seseorang yang setia mendampingi.

Cinta datangnya dari hati kerana cinta berkaitan keserasian hati dua insan. Ketika kita telah menemuinya, maka jagalah dengan berusaha sekuat hati. Jagalah hati pasanganmu. Jika kita inginkan jodoh terbaik maka jadilah yang terbaik kerana jodoh itu sebahagian daripada kita

Allah akan berikan pasangan yang terbaik kepada hambannya, walaupun kadangkala tidak sama dengan doa yang dipanjatkannya. Apa alasan Allah sebenarnya? kerana : “Adalah lebih baik jika Aku memberikan kepadamu seseorang yang Aku tahu dapat menumbuhkan segala ciri – ciri yang engkau cari selama ini daripada membuat engkau membuang waktu mencari seseorang yang sudah mempunyai semua kriteria yang kamu inginkan itu.

Pasanganmu akan berasal dari tulang dan daging kita sendiri , dan kita akan melihat diri kita sendiri di dalam dirinya dan kita berdua akan menjadi satu. Pernikahan adalah seperti sekolah, suatu pendidikan jangka panjang. Pernikahan adalah tempat dimana kita dan pasangan kita akan saling menyesuaikan diri dan tidak hanya bertujuan untuk menyenangkan hati satu sama lain. Tetapi untuk menjadikan kalian manusia yang lebih baik, dan membuat suatu kerjasama yang solid.

Aku tidak memberikan pasangan yang sempurna karena engkau tidak sempurna. Aku memberikanmu seseorang yang dapat bertumbuh bersamamu.

“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.” (QS. Al-Baqarah: 216)

Suatu pernikahan seharusnya membuat hati tenang selama qanaah menghiasi hati. Apa ertinya ucapan, “Aku meminangmu kerana agamamu…” jika ternyata setiap makhluk cantik yang boleh membuat mata seorang suami melotot. Apa ertinya ucapan, “Aku menerima pinanganmu kerana agamamu…” jika masih mengagumi ketampanan atau harta benda yang dimiliki lelaki lain.

Tiada manusia yang sempurna. Jika suatu pernikahan itu syaratnya harus membuatkan orang sempurna, maka mungkin tidak ada pernikahan yang berjaya di dunia ini. Ketidaksempurnaan pasangan tidak harus menjadikan alasan dalam pernikahan. Banyak hal di dunia ini yang tetap boleh berjalan walaupun tak sempurna. Bahkan kesempurnaan tak pernah menjamin kebahagiaan.

Jika telah ada seseorang yang mendampingimu, maka ialah yang terbaik. Jika “milik” orang lain nampak lebih baik, yakinlah bahawa itu bukan yang terbaik untukmu, kerana memang Allah tidak menaqdirkannya untukmu. Jika Allah telah takdirkan, jagalah semampumu. Dunia ini hanya ujian, bersabarlah.

Jika kita mencintai seseorang jagalah hatinya..

Jangan pernah kita sakiti hatinya

Rawatlah hatinya dengan cinta yang ada di dalam hatimu..

Siramlah dengan air asmara jika hatinya kering

Cinta tidak akan abadi jika diantara kita

Tak memiliki rasa perhatian dan pengertian

dan Cinta akan hancur

Jika kau panah dengan busur ego dan cemburu mu..

Jagalah hati pasangan kita masing – masing

Dengan seluruh jiwa ragamu bila kita benar2 mencintainya

dan cinta juga boleh memberikan semangat..

Tapi cinta juga boleh menyakitkan bila menusuk hati..

bahkan sakitnya melebihi tubuh yang tertusuk pisau..

kerana cinta telah menyembunyikan pisaunya..

janganlah sekali – kali engkau bercinta bila kau tidak tahu apa erti cinta yang sesungguhnya..

kerana jika kau tidak tahu apa erti cinta yang sesungguhnya,

maka bukan cinta abadi yang kau dapatkan..

melainkan hanya sakit hati yang mendalam yang kau dapat.

Kerana cinta itu hanya kebahagiaan sesaat

apabila kau tak tahu erti cinta yang sesungguhnya..

Memang kadangkala bunga ditaman sebelah itu kelihatan lebih indah… tetapi sebenarnya bunga ditaman sendiri itu lebih berharga.. jagalah bunga yang telah kita miliki janganlah disia-siakan ia kerana kita akan sangat menyesal ketika kita telah kehilangannya…

.

Thursday, 7 April 2011

Untukmu Adam dan Hawa




Adam...

Kau bilang dirimu hebat dan kuat ibarat pahlawan,

Gagah perkasa seperti Badang,

Kau gunakan Hawa sebagai umpan,

Untuk membuktikan kelelakianmu yang hanya temberang.

Hawa...

Kau bangga dengan kecantikan lahiriah yang ada padamu,

Kau sanjung tinggi Adam yang terpikat dengan keindahan rupamu,

Kau tersenyum manis saat Adam melihat lenggok tubuhmu,

Tapi kau marah dan benci bila ada segelintir Adam yang menegurmu.



Adam...

Kadangkala kekacakan yang ada padamu,

Bisa membuat Hawa lemah dan cair ibarat ais terkena api,

Hati yang rapuh mudah luluh dan tunduk pada nafsu,

Jiwa yang halus mudah pula jatuh hati.



Hawa...

Iblis menggunakanmu sebagai umpan untuk memerangkap Adam,

Kau harus ambil kesempatan ini untuk memperdayakan Iblis,

Selamatkanlah Adam dari cengkaman api yang tidak akan terpadam,

Jatuhkanlah musuh Islam dengan akal satumu yang genius.



Adam...

Kata-kata manis nistamu bisa menggoda hati Hawa,

Senyum nakalmu membuatkan Hawa semakin suka,

Lembutmu dalam berkata membuatkan Hawa senang mendekatimu,

Sikap prihatinmu membuat Hawa tergilakan perhatianmu.



Hawa...

Sikapmu yang tidak endah menjadikan Adam berani terhadapmu,

Berani mengambil kesempatan untuk menyentuh maruahmu,

Ketidaktegasanmu membuatkan Adam semakin suka akan dirimu,

Hingga kau pun hanyut dalam dunia cinta palsu.



Adam...

Kau bilang akalmu sembilan mengalahkan nafsumu yang satu,

Gunakanlah akalmu itu untuk mendidik nafsumu yang boleh membinasakan Hawa,

Cerdikkanlah akalmu itu dengan berjihad menentang nafsumu,

Agar Hawa terpelihara sentiasa dalam jagaan taqwa.



Hawa...

Lenggok tubuhmu bisa membuat Adam terpaku dan mata menjadi sepi,

Lembut suaramu bisa mencairkan hati lelaki Adam,

Longgarkanlah pakaianmu agar tubuhmu tertutup rapi,

Tegaskanlah suaramu supaya syaitan tidak berpeluang merasuk Adam.



Oleh itu Adam...

Bersikap tegaslah dengan Hawa dalam setiap urusanmu,

Kau harus kuat dan sabar dalam membimbing Hawa yang semakin liar,

Kau harus teruskan perjuanganmu menentang hawa nafsumu,

Agar nafsu Hawa tidak terus-terusan menular.

Adam...



Hawa meminta agar kau bersikap tegas dan berani,

Supaya Hawa takut untuk menggoda dan mendekati,

Supaya syaitan tidak membisikkan godaan nafsu durjana,

Agar kau bisa menjadi pemimpin dan ketua yang diidami Hawa.



Begitu juga Hawa...

Mahalkanlah senyummu yang bisa menawan hati lelaki,

Jagalah dan peliharalah aurat dan maruah dirimu,

Untuk membentengi nafsu yang sangat dibenci,

Agar kau suci terpelihara saat Adam menyuntingmu.



Hawa...

Adam mudah cair dengan keanggunan wajahmu,

Namun...itu bukanlah yang Adam harapkan,

Adam mengharapkan Hawa yang berpegang teguh pada agama sebagai penyuci kalbu,

Adam juga menginginkan Hawa yang sopan dan memelihara aurat dalam berpakaian.

Dan

Untukmu Adam :

Jadilah Adam yang berpendidikan tinggi dalam agama yang bisa membimbing Hawa dari menjadi mangsa godaan syaitan dan nafsu yang boleh membinasakan.

Jadilah Adam yang murah dengan kata-kata nasihat dan teguran yang boleh memperbaiki Hawa.

Jadilah Adam yang sentiasa berjuang menentang nafsu dan memelihara maruah diri untuk orang tercinta yang sah bergelar isteri.

Jadilah juga Adam yang boleh menjadi ketua keluarga, imam dalam solat berjemaah dan pemimpin agama seperti yang diingini oleh Hawa.

Untukmu Hawa :

Jadilah Hawa yang tinggi dengan didikan agama, merendah diri dengan akhlak terpuji dan baik hati. Jadilah Hawa yang menjaga aurat dan maruah diri dari sewenang-wenangnya dilihat ajnabi.

Jadilah Hawa yang sentiasa haus akan ilmu nasihat dan teguran sebagai persiapan menjadi Hawa yang solehah untuk seorang yang sah bergelar suami.

Jadilah juga seorang Hawa yang bisa menjadi anak, ibu dan isteri yang solehah serta hamba Allah yang beriman dan bertaqwa seperti yang diidamkan oleh Adam.

Bunga Idaman






Petang tadi terlihat kepadaku sekuntum bunga. Kelopaknya indah dan berwarna-warni. Aku cuba mendekatinya tapi niatku terbantut tatkala melihat duri-duri tajam di batangnya; pasti duri-duri itu akan melukai jemariku.

Aku cuba mencium baunya tetapi amat payah lantaran sukar memegangnya. Aku mengeluh sendiri mencari bunga cantik yang bisa kusentuh lalu kuterlihat kepada sekuntum bunga tidak jauh dariku.

Aku menghampiri bunga itu.

Ia nampak cantik dari jauh. Kulihat batangnya yang tidak berduri, lalu aku sentuh dan aku cuba menciumnya tapi tak lama kemudian aku lepaskannya.

Baunya cukup membuatkan aku loya lalu aku terdengar suara manusia lain dibelakangku; sepasang adam dan hawa sedang bermanjaan. Lagak mereka sungguh menjengkelkan.

Aku mengumpat di dalam hati; rasa marah bila hukum Tuhan tak diendahkan.

Tak lama kemudian si adam memarahi si hawa. Aku hanya melihat dari jauh seperti menonton drama di televisyen lalu si adam meninggalkan si hawa seorang diri. Dia membiarkan gadis manis itu menangis hiba.

Pada masa yang sama aku terpandang seorang hawa berpakaian serba sopan, sederhana gayanya. Dia berjalan tidak jauh dariku.

Pakaiannya labuh tidak meransang nafsu. Alangkah senang hatiku melihatnya. Dia berjalan sambil menundukkan pandangannya. Adam di sisi langsung tidak menegur bukan kerana benci tetapi tanda hormat.

Aku tersenyum sendiri teringatkan dua kuntum bunga yang baru tadi aku lihat.

Aku mula bermonolog..

Bunga yang berduri itu pasti susah didekati sang kumbang. Bunga yang busuk itu pasti sudah dihisap madunya oleh sang kumbang lalu kumbang itu meninggalkannya setelah puas madunya dihisap.

Aku melihat kembali ke arah dua hawa tadi lalu aku bingkas bangun.

Siapakah aku?

Aku tergolong dalam kelompok bunga yang mana?

Tiba-tiba aku menangis merenung diriku sendiri...

"Ya Allah! Jadikanlah aku bunga idaman para mujahid... bunga idaman agama! Aku mahu kelopakku indah tanpa sedikitpun kotoran. Jadikanlah aku wanita solehah, wanita mukminah!"

Moga diriku seperti Khadijah, Masyitah, Aisyah, Muthiah dan Ainul Mardiah! Aku ingin menjadi bunga idaman Islam.

Titipan Buat Wanita




"Sebaik-baik wanita ialah yang tidak memandang dan tidak dipandang oleh lelaki"

Aku tidak ingin dipandang cantik oleh lelaki. Biarlah aku hanya cantik di matamu. Apa gunanya aku menjadi perhatian lelaki andai murka Allah ada di situ.

Apalah gunanya aku menjadi idaman banyak lelaki sedangkan aku hanya bisa menjadi milikmu seorang.

Aku tidak merasa bangga menjadi rebutan lelaki bahkan aku merasa terhina diperlakukan sebegitu seolah-olah aku ini barang yang bisa dimiliki sesuka hati.

Aku juga tidak mau menjadi penyebab kejatuhan seorang lelaki yang dikecewakan lantaran terlalu mengharapkan sesuatu yang tidak dapat aku berikan.

Bagaimana akan kujawab di hadapan Allah kelak andai ditanya? Adakah itu sumbanganku kepada manusia selama hidup di muka bumi?

Kalau aku tidak ingin kau memandang perempuan lain, aku dululah yang perlu menundukkan pandanganku. Aku harus memperbaiki dan menghias peribadiku karena itulah yang dituntut oleh Allah.

Kalau aku ingin lelaki yang baik menjadi suamiku, aku juga perlu menjadi perempuan yang baik. Bukankah Allah telah menjanjikan perempuan yang baik itu untuk lelaki yang baik?

Tidak kunafikan sebagai remaja, aku memiliki perasaan untuk menyayangi dan disayangi. Namun setiap kali perasaan itu datang, setiap kali itulah aku mengingatkan diriku bahwa aku perlu menjaga perasaan itu karena ia semata-mata untukmu.

Allah telah memuliakan seorang lelaki yang bakal menjadi suamiku untuk menerima hati dan perasaanku yang suci. Bukan hati yang menjadi labuhan lelaki lain. Engkau berhak mendapat kasih yang tulen.

Diriku yang memang lemah ini telah diuji oleh Allah saat seorang lelaki ingin berkenalan denganku. Aku dengan tegas menolak, berbagai macam dalil aku kemukakan, tetapi dia tetap tidak berputus asa.

Aku merasa seolah-olah kehidupanku yang tenang ini telah dirampas dariku. Aku bertanya-tanya adakah aku berada di tebing kebinasaan? Aku beristigfar memohon ampunan-Nya. Aku juga berdoa agar Pemilik Segala Rasa Cinta melindungi diriku dari kejahatan.

Kehadirannya membuatku banyak memikirkan tentang dirimu. Kau kurasakan seolah-olah wujud bersamaku.

Di mana saja aku berada, akal sadarku membuat perhitungan denganmu. Aku tahu lelaki yang menggodaku itu bukan dirimu. Malah aku yakin pada gerak hatiku yang mengatakan lelaki itu bukan teman hidupku kelak.

Aku bukanlah seorang gadis yang cerewet dalam memilih pasangan hidup. Siapalah diriku untuk memilih permata sedangkan aku hanyalah sebutir pasir yang wujud di mana-mana.

Tetapi aku juga punya keinginan seperti wanita yang lain, dilamar lelaki yang bakal memimpinku ke arah tujuan yang satu.

Tidak perlu kau memiliki wajah setampan Nabi Yusuf Alaihisalam, juga harta seluas perbendaharaan Nabi Sulaiman Alaihisalam, atau kekuasaan seluas kerajaan Nabi Muhammad Shallallahu 'Alaihi Wassalam, yang mampu mendebarkan hati jutaan gadis untuk membuat aku terpikat.

Andainya kaulah jodohku yang tertulis di Lauh Mahfuz, Allah pasti akan menanamkan rasa kasih dalam hatiku juga hatimu. Itu janji Allah.

Akan tetapi, selagi kita tidak diikat dengan ikatan yang sah, selagi itu jangan dibazirkan perasaan itu karena kita masih tidak mempunyai hak untuk membuat begitu.

Juga jangan melampaui batas yang telah Allah tetapkan. Aku takut perbuatan-perbuatan seperti itu akan memberi kesan yang tidak baik dalam kehidupan kita kelak.

Permintaanku tidak banyak. Cukuplah engkau menyerahkan seluruh dirimu pada mencari redha Illahi.

Aku akan merasa amat bernilai andai dapat menjadi tiang penyangga ataupun sandaran perjuanganmu.

Bahkan aku amat bersyukur pada Illahi kiranya akulah yang ditakdirkan meniup semangat juangmu, mengulurkan tanganku untukmu berpaut sewaktu rebah atau tersungkur di medan yang dijanjikan Allah dengan kemenangan atau syahid itu.

Akan kukeringkan darah dari lukamu dengan tanganku sendiri. Itu impianku. Aku pasti berendam airmata darah, andainya engkau menyerahkan seluruh cintamu kepadaku.

Cukuplah kau mencintai Allah dengan sepenuh hatimu karena dengan mencintai Allah, kau akan mencintaiku karena-Nya. Cinta itu lebih abadi daripada cinta biasa. Moga cinta itu juga yang akan mempertemukan kita kembali di syurga.

Seorang gadis yang membiarkan dirinya dikerumuni, didekati, diakrabi oleh lelaki yang bukan muhrimnya, cukuplah dengan itu hilang harga dirinya di hadapan Allah. Di hadapan Allah. Di hadapan Allah.



Yang dicari walau bukan putera raja, biarlah putera Agama.

Yang diimpi, biarlah tak punya rupa, asal sedap dipandang mata.

Yang dinilai, bukan sempurna sifat jasmani, asalkan sihat rohani dan hati.

Yang diharap, bukan jihad pada semangat, asal perjuangannya ada matlamat.

Yang datang, tak perlu rijal yang gemilang, kerana diri ini serikandi dengan silam yang kelam.

Yang dinanti, bukan lamaran dengan permata, cukuplah akad dan janji setia.

Dan yg akan terjadi, andai tak sama dgn kehendak hati,insyaAllah ku redha ketetapan Illahi..

Wahai wanita, ku ingatkan diriku dan dirimu, peliharalah diri dan jagalah kesucian.. semoga redha Allah akan sentiasa mengiringi dan memberkati perjalanan hidup ini.

erti cinta bagi aku..


kenapa aku menutup mata ketika aku tido?ketika aku menangis?ketika aku membayangkan?ketika aku berciuman?ini kerana hal terindah dalam hidup ku tidak telihat
mungkin aku agak aneh..hidup bagiku juga ada keanehan yang tersendiri.dan ketika aku menemukan seseorang yang keunikan nya sejalan denganku,aku akan bergabung dengannya,jatuh kedalam satu keanehan serupa yang dinamakan CINTA.cinta bagiku adalah satu proses.cinta berawal dari rasa simpati-suka-sayang dan berakhir dengan cinta.


ada hal2 yang tak ingin aku lepaskan.orang-orang yang tak ingin aku tinggalkan
tapi aku ingat melapaskan bukan bererti berakhhir dunia..tapi itulah permulaan suatu kehidupan

kebahagian ada untuk mereka yang menangis..mereka yang disakiti..mereka yang telah mencari dan mereka yang telah mencuba...kerana mereka lah yang tahu menghargai batapa pentingnya orng yg telah menyentuh kehidupan mereka..

CINTA YANG AGUNG?
apabila aku mentiskan air mata dana ku masih peduli terhadapnya...adalah ketika dia tidak mempedulikan aku,,dan aku masih setia menuggu nya..adalah ketika dia berbahagia dengan orang lain dan aku masih lg tersenyum dan berkata"semoga engkau bahagia dengan pilihan hatimu"

apabila cinta tidak terhasil..aku mula membebaskan diriku..membiarkan hati aku kembali melebarkan sayap dan terbang ke alam yang bebas..lagi...aku selalu ingat bahawa aku akan kembali menemukan cinta dan kehilangan nya..tapi ketika cinta itu mati..aku tidak perlu mati bersamanya..orang terkuat bukan mereka yang selalu menang ..melainkan mereka yang tetap tegarketika mereka jatuh...


entah bagaimana dalam kehidupan aku baljar tentang diriku sendiri..dan belajar penyesalan tidak seharusnya ada.hanyalah penghargaan abadi atas pilihan2 hidup yang telah akubuat.

TEMAN SEJATI.
mengerti apabila aku berkata"aku lupa"--menunggu nya selamanya ketika aku berkata
"tunggu sebentar"--tetap tinggalkan ketika aku berkata"tinggalkan aku sendiri"--membuka pintu meskipun aku belum memngetuk dan berkata"bolehkah aku masuk"

mencintai...bukanlah bagaimana aku melupakan..tapi bagaimana aku memaafkan..
bukanlah bagaimana aku mendengar tapi bagaimna aku mengerti..bukanlah apa yang aku lihat..tapi apa yang aku rasa..bukanlah bagaimana aku melepaskan tapi bagaimana aku mempertahan...

lebih berbahaya bagiku..mencucuri air mata didalam hati..daripada menagis tersedu sedan..air mata yang keluar dapat dihapuskan..manakala air mata yang tersembunyi menggoreskan luka yang tidak pernah hilang..dalam urusan cinta aku tidak pernah menang...tapi ketika cinta itu tulus.,meskipun kalah ..aku tetap menang hanya kerana aku berbahagia dapat menyayangi seseorang..lebih dari aku mencintai diriku..

memang akan tiba masanya dimana aku harus berhenti mencintai seseorang..bukan kerna orang itu tidak atau berhenti mencintai aku..kerana aku menyedari bahawa orang itu akan lebih berbahagia apbila aku melepaskannya..namun sebelum akhirnya aku melepaskan seseorang,apabila aku benar-benar mencintai seseorang itu,aku tak ingin melepaskan dia..aku tidak percaya bahawa melepaskan selalu bererti benar-benar mencintai..melainkan aku akan tetap berjuang demi cintaku..itulah cinta sejati....

lebih baik bagiku menunggu orang yang aku inginkan daripada berjalan bersama"orang tersedia".lebih baik bagikuuntuk menunggu orang yang akucinati daripada "berbagi dengan orang disekeliling"lebih baik bagiku untukmenunggu untuk orang yang tepat,kerana hidupku ini terlalu singkat,untuk dibuang hanya dengan sekadar"seseorang"

pernah....orang yang aku cintai adalah orang yang paling menyakitkan hatiku,
pernah teman yang membawaku kedalam pelukannya dan menagis bersamaku adalah cinta yang aku tidak sedari..dan sekarang...aku sedang kembalimencari dan mendapatkan lagicinta itu...CINTA SEJATI


DIAMBIL DARI SUMBODY N DIEDITKAN SEDIKIT..

Wednesday, 6 April 2011

kawan2..maria elena 2 sape ek???sape tau..ce jwb

kawan2..maria elena 2 sape ek???sape tau..ce jwb

Answer here

Monday, 28 March 2011

hargailah wanita!

Mulianya seorang isteri disisi Allah...

Dan betapa berharganya wanita yang bergelar isteri

ini pada keluarga, suami dan anak-anak

Rugi dan binasalah suami-suami yang tidak menghargai isteri

mereka kerana isteri inilah yang akan membantu mereka di akhirat kelak.

Biarlah buruk mana isteri anda,

sayangilah mereka......


Beruntungnya seorang wanita yang ada rahim ini ialah dia bekerja

dengan Tuhan... jadi 'kilang ' manusia.

Tiap-tiap bulan dia diberi cuti bergaji penuh...

7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang

tetapi Allah anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya.

Cuti bersalin juga sehingga 60 hari , Bila dah bersalin tu, susukanlah anak...jgn takut "kendur" pulak....

Cuti ini bukan cuti suka hati tapi cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah ,

Tapi bila dah habis cuti tu.. . layanlah suami...

Nabi bersabda: berjimak dgn isteri itu pahala ...jangan buat deekkk jeee,

Jangan buat alasan itu dan ini pulak....ingat tu si isteri yee!!!

Kata nak pahala lebih..

Orang lelaki tak ada cuti dari sembahyang.....

sembahyang wajib baginya dari baligh sehingga habis nyawanya...

Satu lagi berita gembira untuk wanita, Sepanjang dia mengandung

Allah sentiasa mengampunkan dosanya,

Lahir saja bayi seluruh dosanya habis. jadi kenapa perlu takut nak beranak?

Marilah kita pegang kepada tali Allah.

Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin, itu dianggap mati syahid, Allah izinkan terus masuk Syurga.

Untuk orang bukan Islam, dia tak dapat masuk Syurga tapi

Allah beri kelonggaran seksa kubur. tetapi dosa-dosa suami dia tak tanggung.

Di akhirat nanti seorang wanita solehah akan

terperanjat dengan pahala extra yang banyak dia

terima di atas segala kebaikan suaminya yang tak disedari.

Contohnya bila dia redha suaminya pergi berjemaah di masjid

atau ke majlis ilmu, bersedekah.. ganjaran Alah ke atasnya jua. .

Bila dia lihat suaminya tengah terhegeh-hegeh di titian

Sirat dia tak nak masuk syurga tanpa suaminya,

jadi dia pun memberi pahalanya kepada

suami untuk lepas masuk syurga.

Di dunia lagi, kalau suami dalam kesusahan

isteri boleh bantu tambah lagi di akhirat. terhadap suami dia tak akan dapat pahala extra ini.

Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat di dalam dan

di luar rumah, dia akan tanggung ditambah lagi dengan dosa-dosa yang lain..

Dinasihatkan kepada semua wanita supaya faham akan syariat

Allah agar tidak derhaka denganNya.

Ses u ngguhnya wanita dijadikan daripada rusuk kiri lelaki.

Dia bukan dicipta dari kepala ke kaki,juga bukan dari tapak

kaki. Dia dicipta dari sebelah rusuk kiri lelaki supaya dia hampir

kepada kamu(lelaki) ,lengan lelaki dicipta untuk mempertahankan

wanita,dekat dengan hati lelaki untuk disayangi. Near his heart to be loved by him.


"Wahai Tuhan...

ku tak layak ke syurgamu ...

namun tak pula aku sanggup ke nerakamu...

kamilah hamba yang mengharap belas darimu ......


"Ya Allah...

jadikanlah kami hamba-hamba mu yang bertaqwa ...

ampunkan dosa-dosa kami, kedua ibubapa kami,

dosa semua umat-umat islam yang masih hidup mahupun yang telah

meninggal dunia"........


Kubur itu gelap, cahayanya ialah Laa Ilaaha IllalLah..

Jika diletakkan langit dan bumi di sebelah dacing, dan kalimah ini

di sebelah yang satu lagi, pasti lebih berat lagi nilai kalimah 'Laa ilaaha illalLah' ini.

Rasulullah saw. bersabda (mafhumnya): "Wahai manusia! Ucaplah 'Laa ilaaha illalLah', kamu pasti berjaya!"

Marilah kita ucapkan kalimah ini:

"Laa ilaaha illallah!" x 10

Sunday, 27 March 2011


p/s : tajdid niat anda, membaca hanya kerana ALLAH..
: utk entry ini, baca boleh, PERCAYA?? nilai sendiri.
: hanya sekadar perkongsian supaya kita lebih mengenali dan memahami insan2 di sekeliling kita ^_^
_______________________________________________________________________________________


1) Jenis Darah A adalah Petani (Farmers)


Mereka berdarah A adalah golongan yang pemalu tetapi mementingkan kesempurnaan dalam senyap. Mereka sangat bertimbang rasa terhadap orang lain dan tidak pandai menipu. Mereka setia dengan kawan dan rakan sekerja. Mereka boleh menjadi perahsia, kuat, tetapi jarang sekali berkongsi perasaan mereka. Mereka ini sukar ditipu
askan dan serius
dalam hidup.
Peribadi Asas:

Berhati hati dalam membuat keputusan, sentiasa memastikan sesuatu jelas melalui kontrak, terlalu mementingkan undang-undang sosial kehidupan.

Kadar Toleransi:
Toleransi tinggi dengan kerja-kerja fizikal dan berulang, tidak mampu menerima perubahan dengan mudah, hilang minat pada satu-satu hobi dengan mudah.

Bagaimana mereka melihat masa hadapan dan masa lampau:
Terlalu mencuba untuk melupakan masa lampau, sikap pesimis terhadap masa hadapan.
Bagaimana mereka menggambarkan perasaan:

Boleh berpura-pura membuat muka tenang walaupun hakikatnya sedang marah, memerlukan masa yang lama untuk pulih jika dilukai, sensitif kepada pandangan orang lain.

Bagaimana mereka bekerja:
Menguruskan satu perkara sahaja dalam satu masa, membezakan antara kerja dan peribadi, sangat bertanggungjawab, terdorong untuk memilih hobi yang membantu mereka menenangkan perasaan.


_________________________________________________

2) Jenis Darah B adalah Pemburu (Hunters)

Mereka berdarah B adalah golongan yang periang, memiliki semangat dan aura personaliti yang kuat dan tersendiri. Dalam waktu yang sama, mereka tidak menghiraukan apa orang lain fikir tentang mereka dan liar. Mereka boleh menjadi sangat lemah, pemalas dan kurang sabar. Namun, mereka juga sangat bersungguh-sungguh (passionate) dengan
apa yang mereka mahukan.
Peribadi Asas:

Pantas membuat keputusan, boleh menjadi sangat fleksibel, tidak kisah pada peraturan, menghormati penemuan sains dan perkara praktikal.

Kadar Toleransi:

Mengekalkan sepenuh minat pada apa yang mereka lakukan, kelihatan tidak sabar, tidak sukakan kerja yang berulang.

Bagaimana mereka melihat masa hadapan dan masa lampau:
Sukar melupakan hubungan terkini tetapi mudah melupakan kenangan masa silam.
Bagaimana mereka menggambarkan perasaan:

Seorang yang ‘expressive’, ‘cool’ dan bersifat objektif, walaupun selalu bergurau tetapi boleh menjadi sangat pemalu, cepat menukar ‘mood’ seperti cuaca, tidak boleh berhenti merungut apabila mereka kecewa.

Bagaimana mereka bekerja:
Kreatif dan memiliki idea baru, tidak boleh membezakan kerja dan hobi,sukar menerima arahan, tidak gentar mencadangkan perubahan yang inovatif dan tidak takutkan kritikan.



_____________________
______

3) Jenis Darah AB adalah Ahli Kemanusiaan (Humanists)

Mereka sukar dimengerti, gemar menjauhkan diri, selalu menggunakan logik daripada mengikut gerak hati. Selain itu, AB sangat bagus menguruskan kewangan, walaupun berfungsi sebagai pendamai, kadang kala AB bersikap talam dua muka.

Peribadi Asas:
Sangat praktikal, bagus dalam menganalisa, memberikan kritikan yang membina, sukar membuat keputusan untuk perkara penting.

Kadar Toleransi:

Cuba untuk menjadi rajin, kelihatan kurang sabar.

Bagaimana mereka melihat masa hadapan dan masa lampau:

Sangat sentimental tentang masa silam, lebih risau tentang masalah se
masa berbanding perkara lain.

Bagaimana mereka menggambarkan perasaan:

Berjiwa sentimental, selalunya ‘cool’ dan ‘steady’, tetapi boleh berasa sangat kecewa dengan masalah semasa yang tidak diselesaikan, boleh menjadi ‘moody’ sekelip mata.
Bagaimana mereka bekerja:

Boleh menguruskan bidang kerja yang luas, menghargai kerja keras, cepat memahami, tidak terlalu bertanggungjawab, tidak mampu membuat ‘follow up’ sebelum projek kerja diselesaikan.



______________________________________________

4) Jenis Darah O Adalah pejuang (Warriors).

Mereka ‘outgoing’, ‘expressive’, dan ‘passionate’. O sangat bermot
ivasi dan mempunyai ciri pemimpin semulajadi. Dikurniakan rasa kewujudan yang kuat, tidak takut untuk mengambil risiko jika mereka yakin mereka akan menang, seorang ahli sukan semulajadi.

Peribadi Asas:

Memastikan objektif jelas, sangat yakin dengan diri, jujur, optimis dan bertenaga.

Kadar Toleransi:

Kekuatan dan kecekalan bergantung kepada matlamat mereka, mudah mengalah jika kerja dirasakan sia-sia.

Bagaimana mereka melihat masa hadapan dan masa lampau:

Positif tentang masa lampau, oleh itu tidak menyesali masa silam, mencari kestabilan kewangan di masa hadapan.

Bagaimana mereka menggambarkan perasaan:

Selalunya bersikap tenang, sensitif dengan keikhlasan, memberikan pandangan terbuka dengan jujur secara terus.

Bagaimana mereka bekerja:

Keupayaan menumpukan perhatian bergantung pada keadaan, biasanya lebih gemar memimpin, boleh mengabaikan perkara terperinci.


________________________________________________________________________________________________________________

Friday, 25 March 2011

AKU HANYA WANITA BIASA

Kepadamu yang akan menjadi pendampingku kelak..Terima kasih kerana telah memilihku di antara ribuan bidadari di luar sana yang siap untuk kamu pilih.. Padahal kamu begitu tahu, aku hanya wanita biasa, yang sangat jauh dari sempurna.Kerananya ku ingin kamu tahu, aku bukan wanita yang sempurna, aku begitu banyak kekurangan. Maka ketahuilah..



Kepadamu yang akan memilihku kelak..



Aku tak sebijak Siti khadijah, kerananya ku ingin kamu tahu, aku akan saja berbuat salah dan begitu menyedihkan. Maka ku mohon padamu, bijaklah dalam menghadapiku, jangan marah padaku, nasihati aku dengan hikmah, kerana bagiku kamulah pemimpinku, tak akan berani ku membangkang padamu..



Duhai kau yang telah memilihku kelak.. Ingatlah, tak selamanya aku akn cantik di matamu, ada kalanya aku akan begitu kusam dan hodoh. Mungkin kerana aku begitu sibuk di dapur, menyiapkan makan untuk kamu dan anak-anak kita nanti –Insya’Allah-. Maka aku akan tampak kotor dan berbau asap. Atau kerana seharian ku harus meguruskan istana kecil kita, agar kamu dan anak kita dapat tinggal dengan nyaman dan damai. Maka mungkin aku tak sempat berdandan untuk menyambutmu sepulang bekerja.. Ataukah kamu akan menemukanku tersengguk-sengguk saat mendengar keluhan dan ceritamu, bukan kerana aku tak suka menjadi tempatmu menumpahkan segala rasamu, tapi karena semalam saat kau tertidur dengan nyenyak, aku tak sedetikpun tertidur karena harus menjaga anak kecil kita yang sedangsakit, dan ku tau kamu letih mencari rezeki untuk kami maka tak ingin ku mengusik sedikit pun lelapmu.. Jadi jika esok pagi kau mendapatiku begitu letih dan ada lingkaran hitam di mataku, maka tetaplah tersenyum padaku, kerana kau adalah kekuatanku..



Padamu yang menjadi nahkoda dalam hidupku kelak..



Ketahuilah, aku tak sesabar Fatimah, ada kalanya kau akan menemukanku begitu marah, menangis , bukan kerana ku membangkang padamu, tapi aku hanya wanita biasa, aku juga perlu tempat untuk menumpahkan beban di hatiku, tempat untuk melepaskan penatku, dan mungkin saat itu aku tak menemukanmu, atau kau begitu sibuk dengan pekerjaanmu, maka bersabarlah, yang ku perlukan hanya pelukan dan belaianmu.. Kerana bagiku kau adalah titisan embun yang mampu memadamkan segala resahku..



Ataukah ada kalanya tanganku akan mencubit dan memukul penuh kasih sayang si kecil kerana lelah dan penatku di tambh rengekannya yang tak habis-habisnya. Sungguh bukan kerana ku ingin menyakitinya, tapi kadang aku kehabisan cara untuk menenangkan hatinya. Maka jangan memarahiku kerana telah menyakiti buah hati kita, tapi cukup kau usap kepalaku, dan bisikkan kata sayang di telingaku, kerana dengan itu ku tau kamu selalu menghargai semua yang ku lakukan untuk kalian, dan kamu akan menemukanku menangis menyesali perlakuanku pada anak kita, dan aku akan merasakan ribuan kali rasa sakit dari cubitan yang ku berikan padanya, dan aku akan berjanji tak akan mengulanginya lagi..



Padamu yang menjadi imam dalam hidupku kelak..



Ketahuilah, aku tak secerdas Aisyah.. Maka jangan pernah bosan mengajariku, membimbingku ke arah-Nya, walau kadang aku begitu bebal dan bodoh, tapi jangan pernah letih mengajariku.. Jangan segan membangunkanku di sepertiga malam untuk bersamamu bermunajat pada Kekasih yang Maha Kasih.. Jangan letih mengingatkanku untuk terus bersamamu mendulang pahala dalam amalan-amalan sunnah.. Bimbing tanganku ke JannahNya, agar kamu dan aku tetap bersatu di dalamnya.



Padamu yang menjadi kekasih hati dan teman dalam hidupku..



Seiring berjalannya waktu, kamu akan menemukan rambutku yang dulu hitam legam dan indah, akan menipis dan memutih. Kulitku yang bersih akan mulai kereput. Tanganku yang halus akan menjadi kasar.. Dan kau tak akan menemukanku sebagai wanita cantik, yang kau khitbah puluhan tahun yang lalu.. Bukan wanita muda yang selalu menyenangkan matamu.. Maka jangan pernah berpaling dariku.. Karena satu yang tak pernah berubah, bahkan sejak dulu akan terus bertambah dan kian bertambah, iaitu rasa cintaku padamu..



Ketahuilah.. Tiap harinya, tiap jam, minit dan detiknya, telah aku lewati dengan selalu jatuh cinta padamu..Maka, cintailah aku, dengan apa adanya aku.. Jangan berharap aku menjadi wanita sempurna.. Maafkan aku kerana aku bukan puteri.. Aku hanya

Wednesday, 23 March 2011

WHEN A GIRL.................

when a GIRL is quiet
millions of things running in her mind
when a GIRL is not arguing
she is thinking deeply
when a GIRL looks at u with eyes full of ques
she is wondering how long you will be around
when a GIRL answers "i'm fine" after a few seconds
she is not at all fine
when a GIRL stares at you
she is wondering why are you lying
when a GIRL lays on your chest she is wishing for you to be hers for ever
when a GIRL calls you everyday
she is seeking for your attention
when a GIRL sms you everyday
she wants you to reply at least once
when a GIRL says i love you
she means it
when a girl says that she cant live without you
she has made up her mind that you are her future
when a GIRL says "i miz you"
no one in this world can miz u more than her

Monday, 21 March 2011

KATA CINTA

Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan; manakala kebencian membawa kepada kemusnahan.
 
Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Karena Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah namanya Cinta.
 
Ada 2 titis air mata mengalir di sebuah sungai. Satu titis air mata tu menyapa air mata yg satu lagi,” Saya air mata seorang gadis yang mencintai seorang lelaki tetapi telah kehilangannya. Siapa kamu pula?”. Jawab titis air mata kedua tu,” Saya air mata seorang lelaki yang menyesal membiarkan seorang gadis yang mencintai saya berlalu begitu sahaja.”
 
Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata: aku turut bahagia untukmu.
 
Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita.
 
Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mau mencoba. Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakannya.
 
Perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Jadi jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga. Tapi apabila kamu Cuba menutup matamu dari orang yang kamu cintai, cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam jarak waktu yang cukup lama.
 
Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.
 
Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia , lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya . Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya.
 
Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu.
 
Cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat -Hamka
 
Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat, dan kemarahan menjadi rahmat.
 
Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.
 
Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berarti bagimu. Hanya untuk menemukan bahawa pada akhirnya menjadi tidak bererti dan kamu harus membiarkannya pergi.
 
Kamu tahu bahwa kamu sangat merindukan seseorang, ketika kamu memikirkannya hatimu hancur berkeping.
Dan hanya dengan mendengar kata “Hai” darinya, dapat menyatukan kembali kepingan hati tersebut.
 
Tuhan ciptakan 100 bahagian kasih sayang. 99 disimpan disisinya dan hanya 1 bahagian diturunkan ke dunia. Dengan kasih sayang yang satu bahagian itulah, makhluk saling berkasih sayang sehingga kuda mengangkat kakinya kerana takut anaknya terpijak.
 
Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehinggalah kamu kehilangannya. Pada saat itu, tiada guna sesalan karena perginya tanpa berpatah lagi.
 
Jangan mencintai seseorang seperti bunga, kerana bunga mati kala musim berganti. Cintailah mereka seperti sungai, kerana sungai mengalir selamanya.
 
Cinta mampu melunakkan besi, menghancurkan batu, membangkitkan yang mati dan meniupkan kehidupan padanya serta membuat budak menjadi pemimpin. Inilah dasyatnya cinta !
 
Permulaan cinta adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri, dan tidak merubahnya menjadi gambaran yang kamu inginkan. Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu temukan di dalam dirinya.
 
Cinta itu adalah perasaan yang mesti ada pada tiap-tiap diri manusia, ia laksana setitis embun yang turun dari langit,bersih dan suci. Cuma tanahnyalah yang berlain-lainan menerimanya. Jika ia jatuh ke tanah yang tandus,tumbuhlah oleh kerana embun itu kedurjanaan, kedustaan, penipu, langkah serong dan lain-lain perkara yang tercela. Tetapi jika ia jatuh kepada tanah yang subur,di sana akan tumbuh kesuciaan hati, keikhlasan, setia budi pekerti yang tinggi dan lain-lain perangai yang terpuji.
 
Kata-kata cinta yang lahir hanya sekadar di bibir dan bukannya di hati mampu melumatkan seluruh jiwa raga, manakala kata-kata cinta yang lahir dari hati yang ikhlas mampu untuk mengubati segala luka di hati orang yang mendengarnya.
 
Kamu tidak pernah tahu bila kamu akan jatuh cinta. namun apabila sampai saatnya itu, raihlah dengan kedua tanganmu,dan jangan biarkan dia pergi dengan sejuta rasa tanda tanya dihatinya
 
Cinta bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut ke mulut tetapi cinta adalah anugerah Tuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya.
 
Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak. Bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka. Bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merindu dan cemburu.
 
Bercinta memang mudah. Untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh.
 
Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang, ialah jangan menuntut agar kita dicintai, tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan.

:gadis melampau menerima padah

Menurut majalah MANAR ISLAM, pada suatu hari, seorang gadis  yang terpengaruh dengan cara hidup masyarakat Barat menaiki sebuah bas  mini untuk menuju ke destinasi di wilayah Iskandariah. Malangnya walau  pun tinggal dibumi yang terkenal dengan tradisi keislaman, pakaian  gadis

tersebut sangat menjolok mata... 

Bajunya agak nipis dan seksi  hampir terlihat segala yang patut disembunyikan bagi seorang perempuan dari  pandangan lelaki ajnabi atau mahramnya.Gadis itu dalam lingkungan 20 tahun.  Di dalam bas itu ada seorang tua yang dipenuhi uban menegurnya. "Wahai  pemudi! Alangkah baiknya jika kamu berpakaian yang baik, yang sesuai dengan  ketimuran dan adat serta agama Islam kamu, itu lebih baik daripada kamu  berpakaian begini yang pastinya menjadi mangsa pandangan liar kaum  lelaki...."
nasihat orang tua itu. Namun, nasihat yang sangat bertetapan  dengan tuntutan agama itu dijawab oleh gadis itu dengan jawapan mengejek.  "Siapalah kamu hai orang tua? Apakah di tangan kamu ada anak kunci  syurga? Atau adakah kamu memiliki sejenis kuasa yang menentukan aku bakal  berada
di syurga atau neraka?" Setelah menghamburkan kata-kata yang sangat  menghiris perasaan orang tua
itu gadis itu tertawa mengejek panjang. Tidak  cukup setakat itu, si gadis lantas cuba memberikan telefon bimbitnya kepada  orang tua tadi sambil melafazkan kata kata yang lebih dahsyat. "Ambil  hanphone ku ini dan hubungilah Allah serta tolong tempahkan sebuah bilik di  neraka
jahannam untukku," katanya lagi lantas ketawa berdekah-dekah  tanpa mengetahui bahawasanya dia sedang mempertikaikan hukum Allah  dengan begitu biadab.
Orang tua tersebut sangat terkejut mendengar jawapan  dari si gadis manis. Sayang wajahnya yang ayu tidak sama dengan  perilakunya yang buruk. Penumpang-penumpang yang lain turut terdiam ada yang  menggelengkan kepala kebingungan. Semua yang di dalam bas tidak menghiraukan  gadis
yang masih muda i tu yang tidak menghormati hukum hakam itu dan  mereka tidak mahu menasihatinya kerana khuatir dia akan akan menghina  agama dengan lebih teruk lagi. Sepuluh minit kemudian bas pun tiba  perhentian.
Gadis seksi bermulut celupar tersebut di dapati tertidur di muka  pintu bas. Puas pemandu bas termasuk para penumpang yang lain  mengejutkannya tapi gadis tersebut tidak sedarkan diri.... Tiba tiba orang tua  tadi memeriksa nadi si gadis. Sedetik kemudian dia menggelengkan  kepalanya. Gadis itu telah kembali menemui Tuhannya dalam keadaan yang  tidak disangka. Para penumpang menjadi cemas dengan berita yang  menggemparkan itu.
Dalam suasana kelam kabut itu, tiba tiba tubuh gadis itu  terjatuh ke pinggir jalan. Orang ramai segera berkejar untuk  menyelamatkan jenazah tersebut. Tapi sekali lagi mereka terkejut. Sesuatu  yang aneh
menimpa jenazah yang terbujur kaku di jalan raya. Mayatnya menjadi  hitam seolah olah dibakar api. Dua tiga orang yang cuba mengangkat mayat  tersebut juga kehairanan kerana tangan mereka terasa panas dan  hampir melecur sebaik saja menyentuh tubuh si mayat.
Akhirnya mereka  memanggil pihak keselamatan menguruskan mayat itu. Begitulah kisah ngeri lagi  menyayat hati yang menimpa gadis malang tersebut. Apakah hasratnya menempah  sebuah bilik di neraka dimakbulkan Allah? Nauzubillah, sesungguhnya Allah itu  Maha Berkuasa di atas segala
sesuatu. Sangat baik kita jadikan ikhtibar dan  pelajaran dengan kisah benar ini sebagai muslim sejati. Jangan sekali sekali  kita mempertikaikan hukum Allah dan mahupun sunnah RasulNya saw  dengan
mempersendakan atau ejekan.
Kata kata seperti ajaran Islam tidak  sesuai lagi dengan arus kemodenan dunia hari ini atau sembahyang tidak akan  buat kita jadi kaya dan seumpamanya adalah kata kata yang sangat biadab dan  menghina Allah, pencipta seluruh alam.... Ingatlah teman, kita boleh melupakan  kematian, tetapi kematian tetap akan terjadi bagi kita. Hanya masanya saja  yang akan mene ntukan bila kita akan kembali ke alam barzakh.  Janganlah menjadi orang yang bodoh, siapakah orang yang bodohitu? Mereka  itulah
orang yang ingin melawan Tuhan Rabbul alamin. Apabila anda  enggan melaksanakan suruhan Tuhan bererti anda ingin melawan arahan  Tuhan. Sewaktu di sekolah anda tertakluk dengan undang-undang sekolah,  dalam pekerjaan anda tertakluk dengan undang-undang yang di lakar oleh  majikan
anda, di dalam negeri anda tertakluk di bawah undang-undang negara  anda. Begitu taksub sekali anda terhadap undang-undang itu hingga  terlalu prihatin takut kalau melanggar undang-undang itu. Apabila anda  berpijak di bumi ini, anda juga tertakluk dengan undang-undang yang telah  di gubal oleh yang menjadikan bumi ini.
Setiap Sultan ada taman  larangannya, begitu juga Allah swt. Taman laranganNya adalah perkara-perkara  yang telah diharamkan bagi hamba-hambaNya di muka bumi ini. Sama samalah kita  memohon agar Allah sentiasa memberi kita petunjuk di atas jalan yan g benar  dan kekuatan
agar sentiasa dapat menjaga lidah kita.
*Dipetik dari  majalah Iskandariah Mesir &apos;MANAR ISLAM&apos;
 Subject: Manusia , Malaikat , Syaitan ...
Manusia   - Eh, dah subuh dah?
Malaikat - bangunlah wahai anak Adam, tunaikan  solat subuh mu ....
Syaitan      - Alahhhhhh, kejaplah,  ngantuk ini...awal lagi nie?.zzzzzzzz

Manusia  - Nak makan,  laparlah ??
Malaikat - Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan  Bismillah....
Syaitan    - Ahh, tak payahla... dah lapar ini !!  mmm..sedapnyaaaa? ..
Manusia  - Hari ni nak pakai apa ye?
Malaikat    - Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat..
Syaitan      - Ehh, panaslah, takde style langsung, nampak  kampung!!!
Manusia - Alamak, dah lewat!
Malaikat - Bersegeralah  wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat.....
Syaitan     - Ahhh?awal  lagi?mmm..aaahh? suruh si X, punchkanlah?
Manusia  - Azan sudah  kedengaran.. ..
Malaikat - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan  kewajipan
Syaitan    - Baru pukul berapa.. rilex lah..awal lagi  nieii?.
Manusia - Eh, eh.... tak boleh tengok ini, berdosa...
Malaikat  - Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah Maha Melihat  dan mengetahui !
Syaitan - Perggghh... best tu... . rugi ooo kalau tak tengok  nie..
Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa
Malaikat - Wahai anak  Adam, cegahla ia..
Syaitan     - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi  kain orang, lantaklahh? ..
Manusia - Elok kalau aku sampaikan nasihat ini  kepada orang lain
Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat-menasihatil ah sesama  kamu..
Syaitan     - Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa  susah2... pandai2lah?
Manusia - aku telah berdosa..
Malaikat -  Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu,sesungguhnya Allah Maha Pengampun.  .
Syaitan - Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat... lagipun  muda hanya sekali....rugila. .... (kalau sempatla)
Manusia - Kalau  pergi, mesti seronok!
Malaikat - Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke  jalan yang dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan itu ....
Syaitan     - Jangan bimbang, tiada sesiapa yang  tahu...Jomlahhh?
Manusia - Uuhhh?letihnya arini..tak solat lagi  nieee?.
Malaikat - Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA, kebahagiaan  di dunia dan akhirat untukmu. Solat itu wajib bagimu...
Syaitan - Hey anak  Adam, ikutilah aku,kebahagiaan di dunia (sahaja) dan kebahagiaan diakhirat  (jangan mimpilah!) untukmu....
Sekarang anda mempunyai 3 pilihan :
1...  Anda -  Patutke aku biarkan E-mail ini tetap dalam mailbox aku..
2.  Malaikat - Ingatkan pada kawan yang anda kenal (Forward E-mail ini)
3.  Syaitan - Tak payahlah sebuk2
Wassalam.  ...
Kajian....ALLAH je mengetahui.....
 Assalamualaikum .......
Mesti korang terkejutkan..neway , just bace dulu n evaluate it later... Allah sahaja yang tahu kebenarannya.
[Bukti kebenaran Al-Quran. Fenomena ini telah disebut dalam Quran 1400 tahun dahulu dan
1999/2000 tahun gambar itu diambil oleh NASA.] 

* a) Mengikut hadith umat Rasulullah akan hidup selama 1500
tahun.... sekarang sudah 1439 = 426 + 13 tahun hijrah... daripada ini kita
ketahui kita akan bertahan dalam masa 61 tahun lagi..
Jikalau ini benar, bumi akan kiamat pada tahun 2066...
* b) Saintis telah menjumpai <span>sebuah planet yang lebih kecil daripada bumi</span> yang menghala ke
bumi... Ia telah dianggarkan bahawa planet itu <span>akan melanggar bumi pada tahun 2014.</span>
Amerika akan cuba untuk menukarkan orbitnya dengan menembaknya dengan sebuah roket...
Dan saintis juga telah menjumpai sebuah planet yang juga akan menghentam bumi... <span>Ia dianggarkan akan melanggar bumi dalam masa 60 tahun lagi..</span>
Dan planet ini lebih besar daripada bumi...
Jikalau ini benar, dunia akan musnah pada tahun 2065....
* c) Dan dikatakan kuasa Israel akan mencapai puncaknya pada tahun 2007....
Dan kuasanya akan jatuh semula dalam 14 tahun, iaitu tahun 2022, disebabkan oleh penurunan
semula Nabi Isa... . Dan hadith mengatakan bahawa Nabi Isa hanya akan  hidup selama 40 tahun
dan dunia akan kiamat pada hari Nabi Isa wafat..
Jikalau ini benar dunia akan kiamat pada tahun 2062...
Dianggarkan Bumi Akan Kiamat Antara Tahun 2062-2066...
* Wallahu'alam... Semua ini telah dikaji...
Dan yang dipercayai paling tepat ialah hadith yang mengatakan
bahawa umat Rasulullah akan bertahan selama 1500 tahun...
Kita telah berada di bumi ini selama 1439 tahun...
Cubalah anda kirakan sendiri...
Beribadatlah wahai umat Islam sekalian... Ini adalah antara
berpuluh-puluh artikel di internet yg seperti ini.. Dan jangan tunggu artikel
seperti ini dikeluarkan baru kita nak buat amal. Benda ni dah diajar sejak
kita kecil lagi. Kiamat pasti tiba. hanya orang yang leka dengan dunia shj
yang akan rugi. berhibur tidak salah tapi jangan lupa apa yang disuruh oleh
Allah. Patuhi suruhan Allah dan tinggalkan yang mungkar. dan korang
jangan risaula..aman dunia akhirat..sama-sama kita doakan
kesejahteraan untuk semua umat Islam.
 P/s : plz sebarkan msg nie kat semua kgkawan kite yg beragama Islam...