my birtday...^_^

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday 7 April 2011

erti cinta bagi aku..


kenapa aku menutup mata ketika aku tido?ketika aku menangis?ketika aku membayangkan?ketika aku berciuman?ini kerana hal terindah dalam hidup ku tidak telihat
mungkin aku agak aneh..hidup bagiku juga ada keanehan yang tersendiri.dan ketika aku menemukan seseorang yang keunikan nya sejalan denganku,aku akan bergabung dengannya,jatuh kedalam satu keanehan serupa yang dinamakan CINTA.cinta bagiku adalah satu proses.cinta berawal dari rasa simpati-suka-sayang dan berakhir dengan cinta.


ada hal2 yang tak ingin aku lepaskan.orang-orang yang tak ingin aku tinggalkan
tapi aku ingat melapaskan bukan bererti berakhhir dunia..tapi itulah permulaan suatu kehidupan

kebahagian ada untuk mereka yang menangis..mereka yang disakiti..mereka yang telah mencari dan mereka yang telah mencuba...kerana mereka lah yang tahu menghargai batapa pentingnya orng yg telah menyentuh kehidupan mereka..

CINTA YANG AGUNG?
apabila aku mentiskan air mata dana ku masih peduli terhadapnya...adalah ketika dia tidak mempedulikan aku,,dan aku masih setia menuggu nya..adalah ketika dia berbahagia dengan orang lain dan aku masih lg tersenyum dan berkata"semoga engkau bahagia dengan pilihan hatimu"

apabila cinta tidak terhasil..aku mula membebaskan diriku..membiarkan hati aku kembali melebarkan sayap dan terbang ke alam yang bebas..lagi...aku selalu ingat bahawa aku akan kembali menemukan cinta dan kehilangan nya..tapi ketika cinta itu mati..aku tidak perlu mati bersamanya..orang terkuat bukan mereka yang selalu menang ..melainkan mereka yang tetap tegarketika mereka jatuh...


entah bagaimana dalam kehidupan aku baljar tentang diriku sendiri..dan belajar penyesalan tidak seharusnya ada.hanyalah penghargaan abadi atas pilihan2 hidup yang telah akubuat.

TEMAN SEJATI.
mengerti apabila aku berkata"aku lupa"--menunggu nya selamanya ketika aku berkata
"tunggu sebentar"--tetap tinggalkan ketika aku berkata"tinggalkan aku sendiri"--membuka pintu meskipun aku belum memngetuk dan berkata"bolehkah aku masuk"

mencintai...bukanlah bagaimana aku melupakan..tapi bagaimana aku memaafkan..
bukanlah bagaimana aku mendengar tapi bagaimna aku mengerti..bukanlah apa yang aku lihat..tapi apa yang aku rasa..bukanlah bagaimana aku melepaskan tapi bagaimana aku mempertahan...

lebih berbahaya bagiku..mencucuri air mata didalam hati..daripada menagis tersedu sedan..air mata yang keluar dapat dihapuskan..manakala air mata yang tersembunyi menggoreskan luka yang tidak pernah hilang..dalam urusan cinta aku tidak pernah menang...tapi ketika cinta itu tulus.,meskipun kalah ..aku tetap menang hanya kerana aku berbahagia dapat menyayangi seseorang..lebih dari aku mencintai diriku..

memang akan tiba masanya dimana aku harus berhenti mencintai seseorang..bukan kerna orang itu tidak atau berhenti mencintai aku..kerana aku menyedari bahawa orang itu akan lebih berbahagia apbila aku melepaskannya..namun sebelum akhirnya aku melepaskan seseorang,apabila aku benar-benar mencintai seseorang itu,aku tak ingin melepaskan dia..aku tidak percaya bahawa melepaskan selalu bererti benar-benar mencintai..melainkan aku akan tetap berjuang demi cintaku..itulah cinta sejati....

lebih baik bagiku menunggu orang yang aku inginkan daripada berjalan bersama"orang tersedia".lebih baik bagikuuntuk menunggu orang yang akucinati daripada "berbagi dengan orang disekeliling"lebih baik bagiku untukmenunggu untuk orang yang tepat,kerana hidupku ini terlalu singkat,untuk dibuang hanya dengan sekadar"seseorang"

pernah....orang yang aku cintai adalah orang yang paling menyakitkan hatiku,
pernah teman yang membawaku kedalam pelukannya dan menagis bersamaku adalah cinta yang aku tidak sedari..dan sekarang...aku sedang kembalimencari dan mendapatkan lagicinta itu...CINTA SEJATI


DIAMBIL DARI SUMBODY N DIEDITKAN SEDIKIT..

No comments:

Post a Comment